Det har gått för långt.

En sak gjorde mej mkt upprörd nyss, när jag läste en insändare i tidningen Trailer!
Läste om att polisen kanske ska få gå i pension vid 61 års ålder pga varierande arbetstider. När ska vi yrkesförare få sådanna erbjudanden? Vi är ständigt trakaserade i trafiken, av polismyndigheter och andra Svenssons, som ser oss som hinder på vägarna. Vi gör vårt jobb, precis som DU! Vi utför ett jobb som får samhället att fungera, vi transporterar varor idag som finns i butiken imorgon, vi levererar reservdelar till din trasiga bil och virke till ditt blivande hus. Vi får betala tusentals kronor för bagateller som ofta beror på misstag. Och alla gör vi väl misstag på våra arbeten? Men hur många gånger har du betala böter för att ha jobbat över en rast med fem minuter? Min bot på att tex ha 8,40 timmars nattvila ist för som lagen säger, 9 timmar, skulle vara ca 10 000 kr. Så om jag tex ställer mej på kvällen för att ha min dygnsvila på 9 (normalt 11) timmar ochså kommer det ngn efter 1 timme och ber mej flytta på bilen 10 meter för den står ivägen. Då bryts min dygnsvila, tiden på färdskrivaren börjar registrera kör och arbetstid och efter att jag flyttat bilen och stannat måste jag ränka 9 timmar från och med då, då har den timmen jag redan stått "försvunnit" och jag får alltså inte börja den tänkta tiden morgonen efter utan en timme senare. Och appro på alla som tycker vi är ett hinder på vägarna så finns det inte mkt vi yrkesförare kan göra för hur vi än gör kommer Svenssons alltid klaga. Är ni ute och går med hunden på en 70 väg och vi kommer i 70 blås, då jävlar blire drag i luckan och hej och hå. Och åker vi 80 på 90 väg, ja då åker vi sakta och det hinner knappt bli raksträcka och fri sikt innan ni försöker komma förbi. Men ni ska bara veta. För att vi ska hinna med en dags körning på mellan 9-10 timmar (körtid) och 10-15 (arbetstid) så måste vi gasa, I ALLA VÄDER. Ofta hamnar jag bakom bilar som inte håller mer än 65 bara för att det är -3 och det ligger ngt vitt i dikeskanten. Suck, jag har verkligen sett hur personbilsförare kan hålla på! Ett exempel var när jag åkte på som vanligt och ser hur en bil närmar sej korsningen och stannar. När jag närmar mej bilen svänger han ut framför mej, sen ligger den *äv*** och pruttar fram i knappt 70 !! Var F** skulle han ut och göra framför mej då? Jo, han tänkte nog såhär "Ååh, nej en lastbil. Jag måste ut före så jag inte hamnar bakom, dom åker ju så sakta och är så svåra att komma förbi"

Fredagkväll och jag är trött fast jag bara jobbat två dagar, men det blev 14.5 timmar igår och 12 idag så man har rätt att vara trött ändå. Och jag har kört virke hela dagen, banden ville inte alls vara med. Dom kälade och det gick inte att kasta dem så jag fick ha dem i bilen så de skulle tina upp. Plus att jag va trött redan i morse pga nattens surrande. Det började redan igår, när jag hade stannat för att sova i Valbo. Jag pratade i telefon och lyssnade lite smått på radio i typ 20 min och när jag lägger på och hoppar ut för att kissa. Ja då hör jag ju hur bilen brevid har motorn igåg! Hans hyttvärmare fungerad säkert inte men varför ställer han sej mitt på en lastbilsparkering där folk ska sova om den nu int funkade? Han kunde väl ställt sej i skogen ngn stans då! Jag var iaf tvungen att flytta bilen och det tog mej inte nes 1 minut att flytta bilen och ändå måste jag ränka om dygnsvilan som jag redan haft i 20 min. Så ist för att börja 6.20 fick jag börja 6.40 !! Gud vad arg jag blev ! Sen när jag lagt mej, ja då kommer en hop med volvos och sladdar och de underhåller dom till halv ett så det blev inte mkt sömn. Nog för att sladda är underhållande :D Men jag skulle nog valt en bättre plast, där ingen blev störd av det!

Imorgon kommer min syster och hennes pojkvän hem från Sthlm :)


era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0