hämtar peril :)

ja, jag kunde då inte somna om när jag vaknade vid halv sju. vad kan det bero på ? ;) hämtar min peril idag ju !! :D jag kan knappt vänta, att man kan vara så lyckligt för ett djur som man inte känner än. men det är ngt spec med hästar och hundar, de är så fina och så vänliga.
kanske ska skriva lite om hästen och hur jag tänk mej såhär nu i förväg, kul att läsa om det senare när det gått en tid :) han är inte så mkt riden och tränad nu, så blir till att skritta i gång honom ett par veckor, böja genom honom riktigt och lära känna honom. sen börjar det roliga :) jag och emma har ju en liten plan att börja med distans, så konditionen är ju ett måste att bygga upp och jag älskar skogsridning :) men mitt mål med hästen är ju att vi ska kunna ut och tävla hoppning ihop, men jag vill rida honom ett tag på mark först så han får sätta muskler i lugn och ro. vill inte börja för tidigt, dels för att jag inte har ngn brådska sen för hans egen del. bättre att få honom stark innan man börjar träna för hårt. hoppning kan ju slita hårt på ben, så sätter det säkra före det osäkra :) kanske till nästa höst eller våren om ett och ett halvt år, då lär vi vara i toppform ;)
igår vart det lugnt, slutade vid två tiden. och alldeles innan byta small det till. jag trodde jag körde på en trottis men tänkte att hur kunde jag göra det, jag va ju så lång från :s men hoppade ur iaf och gick runt och kikade, men såg inget. sen åkte jag vidare för att byta ute på ren (smällen kom i prix-rondellen) jag tyckte hela tiden att bilen lutade och att det vinglade men tänkte att det är säkert för att jag trodde jag hade punka och för att jag har fullast. men perra hann bara till regnsjö, sen gick det inte mer. han fick in på verkstad och då hade en u formad järngrej gått av på drivaxeln, en grej som håller fjädern på plast. inte konstit det vinglade och lutade :o usch för gamla bilar, jag blirrädd för den snart. den bara går sönder :s aja, vart iaf kvar på frakt en bra stund in på kvällen. har ju pappas bil nu, för att dra transporten idag så jag passade på att vaxa den och göra rent lite bromsar och smörja lite :) är lite orolig för min bil, då mamma och pappa har den. fast jag vet att de inte kör på ngn trottis :D hahahahaha

älskar dej anton <33333333333333

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0