krock

yes, en flicka i 70 års åldern körde rakt in i mej idag. hon försökte få det att låta som om det var mitt fel, kändes det som. hon hade vejningsplikt.
bilen framför mej fick veja för henne för hon höll på att köra rakt in i honom också, då stannade hon och han åkte runt hennes front. då åkte jag efter honom och precis då åkte hon ut igen och rakt in i mej. så när jag sa att "du hade vejningsplikt" svarade hon:
- "ja men jag trode du såg att jag va påväg ut och jag trodde du skulle släppa fram mej"
- "nej det tänkte jag inte, så funkar det inte i en korsning där ena har vejningsplikt, det va du som skulle stanna för mej plus att du höll på att köra in i bilen framför mej också"
- "men det va så mkt trafik så jag tänkte åka ut annars hade jag fått stå så länge"
alltså, hur skulle jag kunna veta att hon trampar på gasen när jag är typ framför henne ! hon sa till försäkringkillen också att hon inte såg första bilen som hon höll på att köra in i. hon såg garanterat inte mej heller då. för jag hade ju stannat då han fick stanna för henne och när jag började åka efter honom igen körde hon in i mej. huua, tänk att hon har sitt körkort kvar, kostar andra människor hur mkt pengar som helst :o fast jag får ju ut på försäkringen, om de nu är ngn idé att laga. de visste inte om det va det, fast jag tycker nog att min bil är så pass fin att de kan kosta på den. skillnad om de va en gammal rosthög ..


alltså, jag (den röda) va påväg mot granberg, skulle till mobackes. och hon (den gråa) kom ut från volvo. alltså hade hon vejningsplikt.

era kommentarer


kicki skrev:

Aaaajj, så ont d ser ut o göra på din lilla snygging!

2009-05-14 | 19:23:02
jessika skrev:

ja kikki, jag hör enda hit hur hon skriker på mej där nere från bilmetro. hon har väldans ont och mitt hjärta blöder. haha :)

2009-05-14 | 20:50:43
Frida skrev:

Men usch så trist! Snällt av dig att kalla henne för flicka iaf :)

2009-05-14 | 21:04:50
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
Patricia skrev:

haha ja eftersom Ådin drar Spaniz så är det dem båda eller ja vi alla tre som kommer upp till Edsbyn och kollar läget på helgens dressyrtävlingar. Men det var då väldans få starter så det gäller att komma upp på morgonen bara;)Ingen vidare rolig historia med tanten som försökte komma undan. Hoppas hennes samvete tar henne i örat i natt och att hon inte lyckas ställa till det med ersättningen! Fan vad typiskt när du kommit på massa idéer och allt =/ Hoppas dom är snabb på Bilmetro i Edsbyn så du snart har den röda faran ute igen. =)

2009-05-15 | 01:41:36
bloggadress/url: http://rallybabe.blogg.se/
Helen skrev:

uscha, tycker de borde kalla in äldre människor på koll sådär vart 5:e år. För att se att de fortfarande bör ha körkortet kvar. Syn och reaktionstid bör verkligen kollas. Ha en trevlig helg! kramis

2009-05-16 | 09:32:23
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Helen skrev:

mm.. Och när hon tog körkort så var det säkert inte så svårt heller. Lite mer regler och allmänt tänkande idag när man tar det. hur går det på jobbet då, trivs du fortfarande, är det långturer/kortturer eller blandat? Kramis

2009-05-17 | 17:33:20
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0