glad 101 kilos kluns

-15 kg på sex dagar, det rasar med en himla fart :D inte för att man är jätte stolt med sin tre siffriga vikt men hallåja, mikaela är ju det bästa som hänt mej och jag har ju anton så nu har jag inte tid att tänka negg om mitt bukfett ;'D
sessan sover sött i vaggan, längtar till hon vaknar och jag får gosa med henne igen <3 prupptjej är hon iaf, lik mamma säger anton som håller på flyga i luften så fort hon släpper sej ;) blir lite så från medicinen, men det är sött med prupptjejer !
igår gick anton med henne i vagnen, till ica träffen och handlade lite medan jag körde igång en maskin tvätt och duschade. idag blir det en tur för oss båda, men före det ska jag hinna med att slumra en stund nu efter hon vaknat och käkat lite :) man måste passa på att vila då hon sover och jag älskar ju att sova och kan somna när som vart som. men det är så himla mysigt då hon är vaken, ligger och kikar en i ögonen och bara gosar sej :)

era kommentarer


Janni-snart mamma <3 skrev:

ooo vad skönt att det går så fort!! Hoppas allt är bra med er och söta lilla Mikaela!! :)

2010-04-22 | 10:00:37
bloggadress/url: http://jhfashion.blogg.se/
Helen -BF 30 juli skrev:

skönt att de första kilona rasat av, de nya rutinerna kommer nog göra att nästkommande också går lätt :) Låter så mysigt att ni bildar er en vardag nu med lilla mikaela :) kram

2010-04-22 | 11:21:21
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Kristina skrev:

Hej!

Hittade tlll dig blogg genom Helens tror jag det var :)

Grattis till "lill"tjejen.

Måste bara fråga när ni anade att hon var så stor?

Det känns som att jag har en stor bebis i magen också men SF måttet var på normalkurvan. Är iof bara i v.26.

Vad härligt att höra att du inte bryr dig om vikten! Det finns bättre saker att fokusera på just nu och det är huvudsaken att njuta och ta igen sig efter en förlossning!

Grattis igen!

/Kristina (fd Bollnäsbo)



2010-04-22 | 16:32:48
bloggadress/url: http://kikinas.blogg.se/
Helen -BF 30 juli skrev:

Förstår det, först ska man vänja sig att man har en bebis i magen sen är bebisen ute och man har större ansvar än någonsin. <3 Men måste kännas skönt när man får in rutiner och bildar en vardag där man kan se fram emot alla utvecklingar som kommer i bebislivet :) kram

2010-04-22 | 20:14:21
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Frida skrev:

Skönt att ni har fått kommit hem! Signe har fått hög feber och hosta, så det dröjer nog ett tag innan vi kan komma på besök :(

2010-04-22 | 20:21:26
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
Emelie - Nybliven mamma till Wilma <3 skrev:

Fyfan vad skönt att du gick ner så fort! :D

Jag gick ner 19 kilo på två veckor, men nu har det stannat av lite. Har fyra kilo kvar att gå ner. Men sen vill jag gå ner en massa efter det också! Det behövs verkligen.



Svar:

Ja, fast jag tycker man blir så svettig när man ammar så jag går oftast i linne och sånt ute ;) haha.



Alltså när dom berättade för mig att jag skulle snittas så ville jag verkligen det! Det var verkligen min dröm när jag låg där för det gjorde så jävla ont.



Jo såhär gick de till.

Dom satt igång mig på fredagmogon, började få värkar nästan direkt och på kvällen blev jag flyttad till ett förlossningsrum. Fick EDA men den tog inte! Så dom kopplade in lustgasen. Öppnade mig väldigt segt och på morgonen vid 8 så kollade dom hur öppen jag var och då hade jag bara öppnat mig 5 cm. Och jag hade typ en minut mellan värkarna och dom var jätte kraftiga! Men det hände liksom inget.

Tillslut tappade jag kontrollen helt, hade inte sovit på två dygn. Grinade och skrek och kunde inte ens andas i lustgasen för jag hade sån panik!

Runt 10 på morgonen så beslöt dom att jag skulle få akutsnitt.

Jag blev skit glad! Men Wilma mådde bra i magen hela tiden som tur var. Så det var inte pga henne dom gjorde snitt.

Så skulle dom sätta i bedövning så jag kunde vara vaken genom snittet men det gick inte fast dom stack mig ca 4 gånger!

Då blev jag nersövd och vid 1 halv 2 tiden så fick jag äntligen träffa min lilla prinsessa!

Men jag har aldrig varit med om något som gjort så ont, och då gick jag inte ens igenom en hel vanlig förlossning.

2010-04-23 | 12:17:25
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0