sommardäcken på

igår var det inte en spec. lång fredag för mej iaf, hade det rätt trevligt :)
var först till runemo och bytte från de fula gamla plåtvinterfälgarna till de söta sommarskorna, så nu är pöpis vacker och vågar sej på att glänsa igen. var dock lite krångel att byta och anton som inte har ngt tålamod alls sa så fort jag hämtat domkraften (som inte gick under bilen riktigt) "DET HÄR KOMMER ALDRIG GÅ, vi ger upp" men hallåååå ! det är ju sådär du absolut inte får tänka, då kommar man ju ingen vart.
så jag bad honom lyfta lite i bakänden och vipps gick det lätt som en plätt, hissade upp och drog av första bakhjulet. då vi skulle av med framhjulet fick vi dock använda den lilla domkraften som ligger bak vid extrahjulet, gick hur bra som helst :)

nu är min bil klar för sommaren, för som ni kanske inte vet har de ändrat kraven på vinterdäck.
det är alltså;
*tillåtet mellan 1 oktober - 15 april.
*krav mellan 1 december - 31 mars, (som vanligt)
de har ändrat "tillåtet mellan 31 oktober - sista april" till den 15 april ist, för er som missat det hela.

anledningen till att jag nämner det här är för att folk skrivit till mej att man har hela april på sej, så de tyckte vi va tidigt ute och skulle väntat ist.
men eftersom det är lite småkrångligt att byta på en låg bil och det krävs två för att göra det och två domkrafter så var det lämpligast nu eftersom vi ev. blir föräldrar nästa vecka. OCH sen är jag ju väldigt rädd om mina fälgar så jag låter inte vem som helst byta, plus att det ska rengöras bromsskivior och oken/trummorna ska putsas från rost och sprayas svarta.
inte så kul att ha med sej bebis till en ibland illaluktande verkstad med massa dofter av olja och annat skit. såg det lämpligast att göra det då den fortfarande ligger i magen och passade in det så att vi var helt ensamma så det slapp lukta skit som vanligt under arbetsdagarna.
OCH är man rädd för att köra så ger man sej inte ut då man ser att det är halt, right ? :)

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0