tigerbebisen våran :)


en liten tigerbebis ;) <3

alltså, sjukt så trött man blir av att amma. jag menar, trött är man ju iaf nu såhär i efterhand men man blir lixom mer hungrig och törstig. man har inte hunnit samla sej riktigt och inte heller tagit igen sej riktigt efter förlossningen.
sen är det mkt som händer med min kropp nu och det märks, (livmodern drar ihop sej, mjölken rinner till, allt börjar bli i sin ordning) för jag är supertrött (i kroppen) men på ngt konstigt vis så finns energin där och man behöver inte mkt till sömn för att bli nöjd. däremot finns det en stor prinsessa som sover hela tiden :) man får till och med väcka henne då man ska göra ngt, (om hon inte vaknar av magknip då) som byta blöja eller amma :)
konstigt nog börjar man känna igen de små täcken hon ger en. hon kan ligga och småsmaska i sömnen, då vet man att hon börjar bli hungrig så då tar man upp henne, går och byter blöja sen ammar och då somnar hon. då stoppar man om henne igen då man är klar :) hur underbart som helst, älskar mitt nya liv (iaf som det är nu :))

anton åkte hem nu på fm men kommer tillbaka imorrn igen. han skulle hem och fixa med lite papper, ta hit lite räkningar och så. vi vet ju inte hur länge vi blir kvar så det kan vara bra att ha sånt här ifall vi skulle bli "sena" :)
imorrn har jag en liten plan, ska försöka få med mej mickis ut på en promenad och möta pappa anton som kommer med tåget :) man börjar känna sej som människa nu igen, kunna gå utan att det känns som om hela magen är påväg ut där nere mellan benen ;D och vi får låna vagnar här, rätt fina emmaljungavagnar så man behöver inte skämmas :) ska bli kul att se om det bli så och hur det kommer kännas att vandra omkring med sin egna bebis i stora gävle ;)

snabbsänkan som igår låg på 106 (inte 103 som jag skrev :)) hade imorse sjunkit till 28, så nu är man om möjligt ännu gladare för att hon är påväg att bli frisk ! :D pigg och glad, världens nöjdaste (matvrak :)) är hon redan och det är man ju såklart mkt glad för :) hur ska det gå i framtiden, tänk då de små liven är sjuka och man får se dem lida ?! hur klarar ni det, ni som är mammor där ute, det fattar jag inte :O jag som kan böla bara för att se henne piggna på lixom :) så om hon fortsätter amma såhär fint och klunka p åsom hon gör tas sondmatningen bort och jag får bli ammande mamma på heltid för första gången :p då ska det börja vägas innan och efter matning för att se hur mkt de får i sej. ska bli så kul att se hur allt kommer komma igång nu, det har ju ändå gått fyra dagar :)
pumapade för övrigt ut hela 50ml idag, plus att hon ammade sej mätt på ett bröst bara en och en halv timme efter det ;D


långa fötter och stora händer :)

såhär nöjd blir man efter lite sugande på mammas mystuttar ;')

pappa matar en sovande tiger :)

era kommentarer


Helen -BF 30 juli skrev:

jo vi får hoppas kroppen klarar det, man är ju gjord för att föda barn. Hoppas man slipper komplikationer som kejsarsnitt m.m. Okej, jo de verkade ju vara överfullt både på gävle och huddik. Undra hur de blir för oss i sommar när så många ska ha barn och de är semstertider. Skönt att de är många veckor kvar så behöver jag inte fundera så mycket ännu :) Hur många dagar till blir ni kvar nu för infektionen? Skönt att era föräldrar är så hjälpsamma <3 Kram

2010-04-19 | 19:08:48
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Kicki skrev:

Om du ska ut o gå,klä dig mot snålblåsten ! "Bädda in "brösten så du inte blir kall o får mjölkstockning,för d är INTE skönt ! Hoppas ni får sol så ni kan gå en liten bit ialla fall .

2010-04-19 | 19:36:56
Sandra skrev:

Vilken stor och söt bäse ni fått! Och visste ni att det är tigerns år i år enligt det kinesiska horoskopet? Så Mikaela är verkligen en tiger :-)

2010-04-19 | 20:36:50
bloggadress/url: http://gonatcha.blogspot.com/
★ PUSSY SUGAR ★ - BF 25 april skrev:

ÅHH HON ÄR SÅ SÖÖÖT! :D

har kollat på klippet hur många gånger som helst snart tror jag, blir lika varm i kroppen och full av skratt varje gång :D



btw.. jag tror min sessa är på g ut snart, har har känningar och börjar må lite pytton, så håll tummarna! :D KRAM

2010-04-19 | 21:46:51
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Helen -BF 30 juli skrev:

okej, skönt att de inte märks på henne :) Vi ska till gävle, eventuellt mora om de hinner öppna men vi har ställt in oss på gävle :) kraam

2010-04-20 | 07:45:54
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Emelie - Nybliven mamma till Wilma <3 skrev:

Varför sondmatas hon? :) Hon var ialf hur söt som helst!



Sv:

Jaha, men så kan det vara ibland :D Ja tänk, fast jag fick ju snitt så jag fick aldrig vara med om det :(



Det går jätte bra för mig, självklart så är det jobbigt att vara ensam. Men jag får mycket hjälp av min mamma som tur är :)

2010-04-20 | 09:14:11
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Amanda skrev:

En sådan underbaring :)

Har hon pyjamasen från Kevin? :) hihih!

Vill träffa er! Kram på er alla!

2010-04-20 | 19:55:42
bloggadress/url: http://livingwitharockstar.bloggplatsen.se

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0