scharlakansfeber

för det första blir mikaela åtta månader idag :) jag blir så himla varm i hjärtat då jag tänker på att hon är min och att jag faktiskt fött barn som jag innan var lite smårädd för. tänkte mej lixom att det gör ju så jävla ont så jag skulle bli lite rädd den dagen det visade sej att jag var med barn. men det var ju inte så farligt och när man väl blir med barn tänker man inte så mkt på förlossningen utan livet efteråt :)

jahaja, anton va på bvc idag så jag bad honom fråga vad hennes utslag kunde vara. det hade vart scharlakansfeber :S sånt skulle tydligen behandlas med penicillin, men det har gått bort av sej sj på henne. alltså, det är inte lätt.. :(
först började hon få torr hud på benen, magen å armarna. vi tänkte väl inte så mkt på det eftersom hon inte klagade ngt sj. vi smörjde med en salva vi fått mot hennes annars också torra hud eftersom hon kliade lite i knävecken om kvällarna. det försvann men då började hon flagna i händerna. tänkte inte så mkt på det heller för det kom precis då hon börjat krypa så vi lixom trodde det kunde ha med det att göra. meeen sen började hennes fötter också flagna så då frågade vi på bvc idag och hon sa att hon säkerligen haft det men bad oss inte kolla upp ngt nu och inte heller smörja så det verkade vara lugnt.
usch vad hemsk jag känner mej som inte fattat, tänk om hon haft så ont i halsen och öronen som man kan få då man har scharlakansfeber. för hon var ju lite bökig ngn natt för ngn vecka sen och bara va ledsen och hade feber. kunde få sitta uppe med henne länge innan hon lugnade sej, det gjorde ont i hjärtat. jäjä, nu är det över iaf  (hoppas jag då) OCH jag hoppas ingen som vart i närheten av henne smittats !
sen hade hon svamp "där nere" också, hon har vart alldeles röd och vi har haft utan blöja men då blir det ju pölar/högar överallt på mattor åså så vi har strävat på att smörja och det har nästan försvunnit för att för ngn dag sen har kommit tillbaka igen, men nu fick vi ju iaf reda på vad det vart. även fått en salva till det.

hon väger 9.32kg och är 73.6cm (lika som sist) lång :)

;)

era kommentarer


Frida skrev:

Mään lilla gumman då!

Man tänker ju liksom att det räcker med alvedon och att det bara är vanlig feber. I alla fall jag är inte nån som går runt och oroar mej över saker och tror det värsta. Så var lugn, jag hade nog varit lika:)

Vi håller ju faktiskt oxå på så just nu. Vilda är småfebrig och sover som ett jävla arsel. Vi kan få sitta med henne hur länge som hellst, flera gånger per natt.

Kanske man ska kolla upp så hon inte har nåt mer än bara feber.



Kram kram på er!

2010-12-16 | 19:50:52
bloggadress/url: http://fridaforsblom.blogg.se/
MalinKalin skrev:

Tur att hon är bättre nu då :)

Vad söt sista bilden var :)

2010-12-16 | 19:55:31
bloggadress/url: http://malinkalin.blogg.se/
Madelene skrev:

Ja inte är det lätt! När man tror att det är något är man överdriven och när man tror att det är okey så är det inte det.. :/

Tur att hon mår bra nu iaf! :)

2010-12-16 | 20:39:04
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Frida skrev:

Ja vi har slitit oss i håret i några nätter nu. Det är sjukt vilka tankar man får ibland. Ibland vill man bara slänga ungen ut genom fönstret, men så kommer det där underbara flinet och hjärtat smälter lika fort igen:)



Kram kram

2010-12-17 | 11:56:15
bloggadress/url: http://fridaforsblom.blogg.se/
Annika skrev:

maan lillsnuppan !

Min söta lilla sötunge, åh jag saknar er '

2010-12-17 | 17:38:23
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0