havandeskapsförgiftning

jag är vaken som vanligt denna tid, nyss ätit frukost, kollar på the voice och har lite ondare nere i magen än vanligt.
läste precis lite om havandeskapsförgiftning (då en kommenterare skrivit att det ev. lät som om jag hade det). symtomen var i huvudsak; huvudvärk, äggvita i urinen, svullna händer och fötter, snabb vikt uppgång och högt blodtryck. men att svullna händer och fötter även var mkt vanligt i slutet av graviditeten.
- huvudvärk, har jag inte
- äggvita i urinen, hade jag inte igår (då bm bad mej kissa i mugg för en koll)
- svullna händer och fötter, ja men de går ner lite efter natten
- snabb viktuppgång, det beror på vad de menar med snabbt ? :S
- högt blodtryck, 130/80 är ju högt men inte farligt högt
kan ju hålla på att utveckla havandeskapsförgiftning och då stod det att vila var ngt som ingick i behandlingen av det. så jag får vila då, då det känns som om jag inte är så sugen på att dra på mej ngt sånt. det kan ju vara livshotande för både mej och bebis. men som sagt får jag svar denna vecka på om jag ska till gävle på koll eller inte. låter lite sådär halvakut att man måste till gävle, men det är ju faktiskt så att de tagit bort ul här i bollnäs, annars hade de kunnat kolla detta här. ska bli skönt att få veta vad det är, eftersom min bm inte sa ngt om just detta igår. hon kanske inte ville skrämma mej ?

era kommentarer


Elly skrev:

Jag tror inte de är nån fara om ja ska va ärlig, BM låter dig inte gå hem om de skulle tro att du hade havandeskapsförgiftning. Och om de nu skulle vara de så fixar de sig! Lycka till :) ( jag ville inte på nått sätt skrämma dig)

2010-03-18 | 11:46:35
bloggadress/url: http://gravidnu.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0