väskan packad ?

packlistan till bb-väskan

till mej:
*pappren från min BM -blodgrupp, moderskapsintyg osv.
*tofflor/tjocka strumpor
*min älskade morgonrock
*kläder att åka hem i
*underkläder
*astmamedicinerna -kortison och oxis
*deo, tandborste, tandkräm
*plånbok -leg !
*mobil -laddare
*dator -laddare
*kamera -laddare och usbkabel

till bebis:
*boddys
*tröja -tjock och tunn
*en pyjamas
*strumpor
*mössa
*dreggelskydd (om det nu behövs (?) men den är packat iaf)
*overall, till hemresan
*bilbarnstol

kan behövas på ditresan:
*vattenflaska
*toapappersrulle
*ev. "kissskydd" att sitta på ifall man läker 
(sånt som man brukar ha i gamlingars sängar (grön/vitt)
kanske glömt ngt, hojta till ifall det skulle fattas ngt som ni tycker ska in i listan :)

vart en mysig dag idag trots de kalla vindarna som blåst på oss idag. va ner på stan först efter lunch och köpte lite saker till lill*n i magen och STORA trosor åt mej :) sen vart det en sväng till pållen för mockning och de hade vart ut på en ridtur idag, dock flugit av men det hade gått bra och hästarna stod i hagen då de kom tillbaka.
köptes idag :)
dreggelskydd, med stora nyponrosor på. supersött tycker jag :)
pyttestrumpor och en mössa, den är dock lite stor.
fått låna en massa av min syster som nyss fått en bebis som växt ur 50-56 och denna newborn overall ligger packad i bbväskan, bebis ska ju ha ngt att åka hem i :)




















era kommentarer


★ PUSSY SUGAR ★ skrev:

Åhhh dreggelskyddet var helt underbart! :D Vart köpte du den?



Förresten, gå in och rösta på mig. Läs mer i bloggen på det senaste inlägget :D HEHE puss

2010-03-03 | 01:41:09
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Denise - Ännu en mammablogg skrev:

sv: Tack för din röst, ha en bra dag :) grattis till bebis i magen :)

2010-03-03 | 09:11:44
bloggadress/url: http://knoddenojag.blogg.se/
Elly skrev:

Blöjor och bindor måste du ta med också. Man får endast bara några stycken på BB.

2010-03-03 | 11:38:24
bloggadress/url: http://gravidnu.blogg.se/
Therese skrev:

Du behöver inte ha med moderskapsintyg, det räcker med blodgrupps pappret.

Och vad det gäller blöjor och bindor så får du det på bb, obegränsat. Men duschkräm och så vill du kanske ha med?

Smart att ha ett kisskydd, det hade jag behövt eftersom vattnet gick i bilen för mig :P

Ska fundera på om vi hade med nåt mer, eller nåt onödigt :P

Var ska du föda förresten? :)

2010-03-03 | 13:20:24
bloggadress/url: http://thogstrom.blogg.se/
Caroline skrev:

Vi tog med en egen filt som vi hade Tino inlindad i, mysigt me sin egna lukt runt honom :P .

blöjor & bindor får du hur många du vill på BB , nån blöja i väskan påväg hem kanske är bra utifall de händer nå :p

2010-03-03 | 13:30:18
bloggadress/url: http://tinosmamma.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0