hoppelihopp

WIHO, ngn dag sen sist ! men det skiter man väl i. pratade iaf med karin om att åka in och hoppa ngn dag, så vi bestämde i måndags att vi skulle åka in idag så jag kommer precis hem från en kväll full av hästar :) peril är lite spec. och lastningen är inget undantag. bakrädd, "alltid vara med" och spörädd. vilket i och för sej är bra för jag hatar spön i fel händer då jag tycker ett spö ska vara en förlängande hand inte ett tortyrredskap för att "spöa" hästen då det inte fattar hjälper osv. aja.. det jag vill säga är iaf att man får vänta ut honom vid lastningen som vanligtvis brukar ta en-fem minuter. vilket det gjorde då vi skulle lasta och åka in. men på tillbaka vägen tog det kanske en kvart-20 min. vilket är vääääldigt långt för honom. men till detta hör att det vat transporter och bärning av bommar bakom, hundar och hästar gick omkring och folk pratade. nyttig träning men drygt att ha en bakrädd och "alltid vara med" häst i det läget;) men han är go ändå :) och in kom vi ju till slut, utan våld, slag osv. skööönt :)
gick iaf bra att hoppa (träna bommar), och galoppen funkade helt ok ikväll också ! känns lite som om han ska springa omkull oss i kurvorna bara, men det går framåt ! ska försöka sattsa på km i kilafors den 26 sep, ta oss runt en 80cm bana. han kan högre och jag VILL högre men jag måste faktiskt tänka på han lite också. även om han klarar det så är han inte tränad länge alls. för ca ett år sen, eller jag i oktober förra året sprang han rakt genom hindren.

jaja, nu blir det mackor innan sängen. imorrn är det fredag ;D PUSS

era kommentarer


Helen skrev:

tack, är nog dock svårt att komma tillbaka till den där kroppen eftersom höfterna har blivit bredare. Men man får väl göra så gott man kan :) Kram

2010-09-03 | 12:08:39
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0