last/miljöträning !

åkte ut till granbo vid niotiden, skulle lasta bägge hästarna och åka till kilafors där det är hopptävling (KM) om lite drygt en vecka. tänkte vi skulle rida lite i padocken där för att vänja dem, som aldrig vart där. meen då vi kom dit ser vi att bredvid padocken är en kohage, där det står ett 20-tal biffdjur och glåmar på oss. jahaja, det här blir ju kul tänkte jag. min pålle som verkligen är livrädd för kossor, alltså han hoppar nästan ur skinnet.
vi gick iaf med dem en bit, lite runt i kring där sen lastade vi dem och åkte hem igen. måste verkligen ringa och höra om korna ska vara ute då det är km, för isf är det ingen idé jag är med och tävlar ;p

min häst är lika i lastningen nu som då (som alltid..). han är lite smårädd för att bli ensam där inne så han vill ju helst av allt slippa gå in. men med mitt tålamod väntar jag ut honom så till sist går han in. nu har jag gett mej banne på börja lastträna honom rejält. så imorrn åker jag ut och ska rida, men före ska han in i transporten och få åka ett varv kring granbo minsann :) snart kanske han går in av sej sj ^^

era kommentarer


Sandra skrev:

Fan va duktig du är som lägger ner tid på problemen med honom, och inte som många andra skjuter upp problemen till det yttersta! Eloge till dej som orkar jobba bort "olater"!

2010-09-17 | 19:38:06
jessika skrev:

tack ! är så jäkla envis så han ska som sagt banne mej in i den där transporten de dagar jag har tid vill säga. blir lite ont om just det då jag jobbar hela veckorna. men på helgerna så :)

2010-09-17 | 20:13:55
bloggadress/url: http://blondinii.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0