steg för steg :)

mikaela som är tio månader och två dagar tar nu ett eller två mkt spattliga steg utan att hålla i sej ;) det är ju så man vill gråta alltså ! ;O vad härligt det är att se hur de utvecklas ! jag som nästan inte är hemma ngt under mina dagveckor missar mkt, men jag längtar destomer efter henne ist :)
hennes absolut första steg var i förrgårkväll då anton släppte henne och hon gick ett steg innan hon nådde mej för jag satt framför henne :)
tidigare ikväll då anton åkt till alfta för att umgås med johan, står hon under fönstret här i vardagsrummet då hon släpper taget mot väggen och tar ett steg innan hon sätter sej :) det är som sagt stappligt, men steget är uppskrivet i hennes lilla "gröna bok" som vi skriver upp lite nytt hon kommer på osv :)
hon har även börjat bli mallig för saker hon gör och klarar, som att dricka mjölk ur glas. alltså, hon blir så stolt att hon nästan reser sej ur hennes matstol ;D haha. vart lika stolt då hon för första gången (drygt en månad sen) upptäckte att hon klarade att hålla vattenflaskan hennes sj och dricka sj, så den hänger med hela dagarna på golvet :) samma visa om stolthet blir det då hon käkar ngt sj, spec småsaker som ärtor osv :)

hon sover för övrigt sen före sju, läste sagor och sjöng visor ut en av barnkammar böckerna vi har och det var så mysigt så :) nu har jag kollat av hemnet, inga nya hus där så nu blir det soffan och tv innan läggdags. min tur att kliva upp med mickis imorrn, sen blir det ridning vid tiotiden :)

era kommentarer


annika skrev:

Ja men absolut :) och ska du inte göra något speciellt på söndag så har jag absolut ingenting för mig och kommer gärna förbi :) <3

2011-02-18 | 21:10:36
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/
Frida skrev:

Duktiga tjejen!

2011-02-18 | 22:04:41
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
majvor skrev:

snart följer hon med pappa ock spelar jag har sett att hon har börjat övat redan

2011-02-19 | 09:38:47
Elly- mamma till Leon skrev:

haha jo de va ju ett tag sen!

Det är bara bra med oss :) Händer så mkt nu!

Framsteg hela tiden. Går hon?

Ja gud va snabbt de har gått, 1 helt år!

2011-02-19 | 13:59:28
bloggadress/url: http://gravidnu.blogg.se/
Emelie - 18 år och ensamstående mamma till Wilma skrev:

härligt! :D Wilma var tidig hon, 10 månader så gick hon. Nu kan hon springa nästan och är inte ens 11 månader :) hihi

2011-02-19 | 17:30:58
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Jenny - Mamma till Elliot skrev:

Men gud va mysigt!

Dom är helt otrolig, dom små liven. :)



Stoltheten man känner i bröstet är ju enorm.

Och denna lycka dom ger oss dagligen!



Du beskriver så bra så man rycks liksom med, och så minns man ju E i den åldern.

Underbart! :)

2011-02-19 | 23:42:55
bloggadress/url: http://margotjennylovisafrank.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0