mikaela snart nio månader

nästa söndag blir bruttan nio månader :) och eftersom jag kommer ångra mej om jag inte skriver upp lite hur hon är nu så kommer lite här, älskar nämligen att kika genom gamla bilder och gammalt jag skrivit om henne ;b

- kvälls och morgonvällingen är en riktig mysstund tsm med mej eller anton och hennes dalmatin, då kraffsar hon lite med vänsterhanden på den och klämmer kring benet med höger :)
- förut hostade hon på beställning, nu har hon börjat med fnysningar så kattrynkorna kommer fram på näsan ;)
- kryper och står överallt. tvbänken är en favorit, där kastar hon ner mina porslinsbollar (SOM HÅLLER !) och dvdfilmer å annat på golvet ;)
- en gamal tvdosa utan batteri är favoritprylen just nu + en traktor med vagn, gubbe och djur som åker och spelar musik ! :p
- släpper taget ibland och står ngn sekund, går också om man håller i henne eller om hon får hålla i ngt och skjuta framför sej !
- käkar två stora matburkar, två mellisar + morgon och kvällsvälling om dagen. mat - MUMS :)
- har ngt för sej som ser ut som en vinkning med högerhanden, det ser för himla knasigt roligt ut ;) haha
- sover middag på två-tre timmar och en liten stund på em.
- kallar anton för dadda eller pappap och mej för mammam, säger även titta och massa annat som man inte kan stava till ;P
- har utslag som doktorn trodde var pga kylan på hela kroppen, från toppen på huvudet till längst ut på tåna ! tror inte det är så skönt för gårmar gör hon då man smörjer, men nu i skrivande stund är de rätt fina. inga knåttror, bara torr. pluttan får sova med vantar för att inte klia sej !
- nu är det stl 80 som gäller på kläder, eller ja vissa märken är ju väldigt stora i stl men 74-80 då :)
- hennes favonapp är hennes hårdrock ;) så nu är sex sånna beställda då de här börjar bli lite till åldern så de ska kastas, utom en som jag tänkt spara för kul ;)
- märker varken av att hon skulle vara det minsta mammig eller pappig, skööööööööönt !
- håller sej inte längre bara kring oss, utan kryper iväg sj och hittar på det en massa tok. toan och vårt sovrum är roligast (och kanske äckligast ;)) haha. men går jag från tvrummet så kommer hon oftast efter och kikar vart man tar vägen :)
- älskar mat men kväljer av mat med bitar i, men det går i :) är väl ovan, för tror inte det är för att det är äckligt.
- kring sex på kvällen är det smörjning och pyjamas sen vid sjutiden blir det mys med välling och sen sovdags. sover gör hon till ca sju-åtta och vissa nätter spökar hon till det med att vakna till och från men det är väl ngt som händer med kröppa hennes antar jag :)
- lik sin mamma, nästan aldrig tyst ;) tjabblar i ett, pratar för sej sj och myser på !

det där va lite jag kommer på nu :)

<3

era kommentarer


Frida skrev:

Nästan allt stämmer in på Vilda:)

Dom blir ju för stor dom små liven!:)



Kram kram

2011-01-08 | 18:54:37
bloggadress/url: http://fridaforsblom.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0