Halt väglag

Man kan säga att det ä halt, men i onsdags var det HALT :o Skulle gena från Ljusdal över Hennan till Ånge och vidare mot Fränsta. Det började ju bra. Hamnada bakom en såskopp, va säkert en kärring ! Hon pruttade fram i typ 40, fegis ! Sen när hon svängde av fick jag åka så fort jag bäst ville och jag gasade på, det blev lite kurvigt och vips kom en backe jag inte va beredd på. Hissade boggin i all hast , mer hann jag inte förns jag stod stilla. Hoppade ut och höll sj på att halka under bilen. Skyffla under sand, men det hjälpte inte. Så stannade en annan lastbil och han bogserade upp mej efter många försök att komma loss sj. (till råga på allt vägde jag lite för mkt också som såklart inte var ett pluss efter den vägen) Det var mkt snällt av honom att stanna och hjälpa mej iaf ! När jag väl kom väg, åker kanske 25 km/h börjar backen att tvära mer och jag fastnar igen, nästan uppe :o Då ringde jag sandbilen som kom och grusade backen åt mej, tack och lov ! Det borde de kanske tänkt på tidigare .. Den där backen är lite dryg också. Först efter en ganska tvär vänsterböj börjar backen så man hinner inte ta sån fart heller. Sen är det två högerböjar i den ca 2 km långa backen. Och eftersom den är så lång hinner man inte upp med farten mellan backarna. Det planar lixom inte helt ut mellan de tre backarna så det blir som en enda lång. Jaja. Nu har man fastnat och gjort det rejält och jag höll mej på vägen iaf. Det finns vissa som både fastnar och kör sönder grejerna på en och samma gång.

Fredag idag :D Slutade strax efter fem, skönt :) Blir nog lugnt ikväll. Kanske drar till alfta senare, har inte planerat ngt än men får väl se :P Ska då lägga mej och lata i soffan ett tag först iaf, haha. Kanske träffar Malin m team senare :) Vi ska tydligt inspektera den nya, röda jullådan som de satt upp lite här och var. Den är lite skum :o

Åker till Kattrineholm på söndag eftermiddag, ska köra den rutten till veckan. Så blir borta till onsdagkväll. Skönt att veta när man kommer hem iaf. Va ett bra tag sen man kunde planera ngt, plus att det är Kenths helg nästa så man kan planera in massa fom onsdan sen ;D Mjauu !!


Bye my friends !! älskar dej Anton :)

era kommentarer


Lina skrev:

Tjena puppa! Kolla in linalinus.blogg.se/testbloggen och kolla om du gillar den designen. Börja med den förut, annars så gör jag en ny till dig om du föredrar vitt ist :p

2008-12-14 | 10:48:23
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/
Lina skrev:

Helt ok? :p Hehe.. annars gör jag om den. Japp, fixar det sen. pöss

2008-12-14 | 15:49:55
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/
Lina skrev:

Nu har jag gjort om den knäppis :p kolla igen och säg vad du tycker :p

2008-12-17 | 01:12:16
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/
Emilie Eriksson skrev:

Jätte fin design:D

2008-12-18 | 09:39:34
bloggadress/url: http://emilieerikssons.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0