mamma och barn

kontroll efter 2 månader och 4 dagar
eftersom jag inte har ngn tid bokad hos bvc först den 21 juli så vägde och mätte jag henne OCH mej sj idag ist, för att ha lite koll sj :)

mikaela
vikt: 7 kg - två veckor sen (6 kg)
längd: 66.5 cm -"- (63 sm)
huvudomfång: 41.5 -"- (40 cm)

jag
vikt: 93 kg
höft: 111 cm
midja 122 cm
lår: 59cm
biceps: 33 cm
hals: 37.5 cm
jag har inga mått på mej innan graviditeten, bara vikten som då låg på 85kg. ska iaf mäta varje månad den 22 och se hur mkt jag minskar/ökar. jag har iaf som mål att gå ner till 65kg, vilket är rätt många kilon. men till detta hör också att innan jag träffade anton (dec -06) vägde jag 62kg. var av jag gick ner från 82kg hösten -05 till 62kg våren -06. så jag kan :)
och för er som inte vet, skäms jag inte för hur jag ser ut så därav alla mått här på bloggen ;)

era kommentarer


Marie - mamma till Tuva skrev:

Alldeles rätt! Man ska inte skämmas för hur man ser ut! Du har också en stor flicka ser jag ;) Tuva växer hon också som bara den.. :) Hoppas allt är bra med er! Känner du igen mig föresten? hihi. Kram

2010-06-22 | 15:13:47
bloggadress/url: http://marieivarsson.blogg.se/
Helen -BF 30 juli skrev:

det fixar vi, bara min bebis är ute så joinar jag dig i kampen mot kilona. :)

2010-06-22 | 16:59:21
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Marie - mamma till Tuva skrev:

Jo vi var nog på nå läger med gnistan/magneten eller va de nu hette va? hehe. Jo jag bor i söräng nu med sambon Hans-ove, vi har varit tillsammans i 5 år nu snart, gud vad tiden går fort! Kanske inte är så konstigt att jag är olik mig.. Har gått upp ett x antal kilon sen jag träffade hans-ove :( vill gärna bli av med dom kilona igen! vi får peppa varandra! hihi. fast du kanske bara minns mig som liten ändå? :) hur är allt med dig då?? jag hittade dig via helenm.blogg.se faktiskt :) så din blogg ska jag också börja läsa :) kul att läsa om andras bebisar också! Jo Tuva är en liten bjesse hon, hon är snart 4 månader och väger strax under 8kg nu ;)

2010-06-22 | 23:05:32
bloggadress/url: http://marieivarsson.blogg.se/
Marie - mamma till Tuva skrev:

Nej jag känner inte Helen men jag brukar läsa hennes blogg :) Nej jag går absolut inte i kyrkan längre, det var samma för mig som för dig tydligen tappade tron tidigt! Jag vägde nog runt 80kg jag också när jag träffade hans-ove och gick upp till 127(!) på 4 år sen gick jag ner 17kg innan jag vart gravid. under graviditeten gick jag upp 20kg och har nog mellan 5-10kg av dom kvar :( jobbigt! Jag gör inte så mycket om dagarna faktiskt, nu när jag är mammaledig är jag mest hemma. Japp jag jobbar på fortum i kundtjänsten där, och du på alfta frakt va? tyckte jag läst de :p där har hans-ove en kompis som jobbar och jag har en farbror där :) trivs du bra där? och vad brukar du göra om dagarna när du inte jobbar? :)

2010-06-23 | 11:26:15
bloggadress/url: http://marieivarsson.blogg.se/
Madelene & Vincent skrev:

65 har jag också som mål :p

2010-06-24 | 15:31:55
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Jenny - Mamma till Elliot skrev:

Helt rätt. Man ska vara stolt för hur man ser ut. :) Och även om kroppen kan anses (av vissa) "förstörd" efter en graviditet så har man iaf varit med om något helt otroligt och vackert. Så det var värt allt !



Er lilla dotter är längre än min son, hiih. ;)

Han är en kort liten tjockis. ;b

// Jenny Frank

2010-06-24 | 22:12:12
bloggadress/url: http://margotjennylovisafrank.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0