mickis 7 veckor :)

inte lätt att slita blicken från en så söt rumpnisse som henne, då hon ligger här brevid och tappar nappen för att hon flinar så mkt ;) tänkte skriva lite om hennes utveckling, inte så intressant vissa kanske så jag varnar :)

hon blev 7 veckor igår. 
*dagarna börjar lite olika tider, pga att hon inte har börjat med några som helst rutiner ännu. då hon somnar för natten, mellan 19-24 sover hon mellan 3-8 timmar innan hon vaknar för att äta. vaknar för dagen gör hon oftast 10-12 timmar efter att hon somnat för natten.
*man kan bestämma lite sj då man vill lägga henne för natten, ger man henne tillägg (brukar göra det sista målet) och lägger henne i hennes säng så somnar hon fort nog. ligger och bökar ett tag först för att komma till ro.
*ofta ligger hon och pratar eller ja iaf låter och stoppar ut tungan och ger från sej världens smile. skrattade för första gången inför både mej och anton (roligt nog :)) gjorde hon den 31 maj. sen har det kommit en gång till vad (bara) jag hört :) men annars låter hon eller fräser/gurglar då hon ler ;p
* nacken är stark, branog ! vilket hon var väldigt tidig med.
*hon följer oss med blicken och ser (?) långt tycker då jag det verkar som iaf. för kommer man i dörröppningen så vänder hon huvudet och kikar vad som går förbi. 
*hon häner även ihop hennes föter rätt ofta då hon ligger ner på tex. skötbordet.
*hennes mage spökade rätt mkt i början, efter att hon ätit. men den har för två veckor sen lugnat sej och nu är hon så lugn och snäll så. käkar, sen lägger man henne i famnen eller brevid en i soffan och där ligger hon och pratar eller tuttar på sin napp :) därför känns det så OK att lämna henne med den andre då man vill göra ngt (pratar för både mej och anton).


era kommentarer


Emma,21 år & Gravid <3 skrev:

Hihi himla gullligt att det ser ut som,

ett hjärta måste jag säga :)



Hur känns det med en liten på 7 veckor?

Har det börjat sjunka in ordentligt nu? :p

Kommit igång med rutiner & så ? :)



Kram

2010-06-05 | 11:51:27
bloggadress/url: http://emmaochmatte.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0