mikaela två månader

för två månader sen låg jag i förlossningsrummet, ensam. anton och mikaela var på barnavdelningen, jag bara längtade efter dem. hade ätit födelsedagsfrukost ensam, duschat och gjort mej klar att vandra upp mot älsklingarna mina. där låg hon, hon jag bara sett skymten av då hon låg på mitt bröst. min älskade unge <3
nu två månader senare ligger hon i gymmet, sprattlar med armar och ben :)

här kommer lite som hänt under resans gång:
*sover hela nätterna: somnar ngn gång mellan åtta och elva, vaknar mellan fyra och sex för att käka sen somnar hon igen och vaknar mellan åtta och tio.
*ligger på magen: tränar hennes nacke genom att ha henne på mage fem min åt gången, hon säger inget som vanligt utan gör som mamma säger xD men till saken, det är bra även om hon är stark redan men det får den ju ännu starkare.
*ligger i sin säng: hon har sovit i sin säng i sitt rum sen hon var två veckor, vi var ju på sjukhuset i fem dagar också och där låg hon mest i "sin" säng om nätterna och i vår om dagarna.
vi lägger henne där då hon börjar bli trött om kvällarna och där somnar hon så snällt efter att ha pratat med sej sj lite och rett ut dagens händelser :) <3
*badar: det gör hon två ggr/vecka. men avtvättad blir hon varje dag, med tanke på att hon kräks lite då och då så luktar det lite äckligt i nacken spec.
*första skrattet: flinade gjorde hon vid ca. fyra veckors ålder/gammal och första skrattet kom den 31 maj, då var hon alltså lite drygt sex veckor gammal.
*vänder sej: det gör hon inte ännu, men det är inte långt från. lite därför vi vill träna nacken ifall hon nu skulle vända sej om nån vecka, då orkar hon hålla upp huvudet eller åt minstonde vet att man kan lägga sej på ena kinden om hon inte orkar vända sej tillbaka. om inte annat vaknar iaf jag om hon skulle börja låta :)
*grabbar tag i saker: det är poppis ;p ta tag i hår, kläder, kräkhanduken som hon brukar ha under hakan (så den hamnar över ansiktet :)), ja allt är kul att ta tag i och sno med sej.
*gråter: det gör hon ju dock inte så ofta, inte ens en gång/dag ibland :s igår var en sån dag. min pappa säger "när ska jag få höra dej grina då, eller ska du alltid vara såhär snäll?" haha, ja det kommer väl men vi njuter så länge hon nu bara ligger stilla och pratar med sej sj där vi lämnar henne :)
*hänger med: kommer inte ihåg då hon började följa en med blicken men det var ngn gång där då hon började flina (fyra veckor gammal). nu skrattar hon för fullt, pratar med sej sj och följer oss då vi går förbi osv.
*umgås: hur umgås man med ett litet barn ? jag brukar ha henne i soffan med mej då jag kikar på tv eller sitter vid datorn. då kan man prata med henne emellanåt och det är ju alltid kul :)
då hon ska sova middag brukar jag lägga henne brevid mej i soffan och ligga så till hon somnar, sniffa lite bebis är inte helt fel :D
sen sitter man icg pratar med henne rätt ofta, det är så mysigt att se henne le och skratta <3

ja det där va ju lite, som jag kommer på nu iaf. peta i sej frukost, sen fortsätta leta lite musik till helgen innan det blir promenad i solen med min lilla :)


tommy är så rädd för henne, men här var de så gulliga så :)

era kommentarer


Anton skrev:

Vår sötskrutt! <3

2010-06-16 | 15:42:10
helen gravid v34 skrev:

Grattis Mickis på två månadersdagen! :)

2010-06-16 | 17:28:02
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Madelene skrev:

Sötnosen :D

2010-06-16 | 17:54:15
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Frida skrev:

Så söt!

2010-06-16 | 22:10:35
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0