lite gott och blandat

nu har mikaela fått lite nya salvor, här kommer en lista på alla salvor hon har och som jag kan rekomendera :)
hydrokortoson kräm, CCS 1%: den använder vi till hennes utslag (?) under hakan, under armarna och i arm/knäveck.
propyless m. propylenglykol 20% (reseptbelagt): den masserar vi in på hela hennes kropp, därför att hon är torr och får som små knottror som inte syns med känns.
salsy-vase (salicylsyervaselin) 1%: den används mot (mjölk) skorv som hon har i huvudet.
inotyol: den är superbra och gör så hon slipper ligga med kiss/bajs mot huden. eller ja det får hon ju göra ändå men den ger som ett skydd ett tag :)

då jag var på stan passade jag även på att dra en lov till intersport och där plockade jag på mej två dyra jackor hon kan ha om ett tag/några år, de får med andra ord hänga i garderoben ett bra tag :)

vindjacka från mc kinley, stl; 120. ord.pris: 400:- NU: 200:-

vindjacka från mc kinley, med en urtagbar flisjacka innuti. stl; 90.
ord.pris: 650:- NU: 325:-

ligger och flaxar med armar och ben samtidogt som jag pratar med mina fina vänner i luften :)

haha, förlåt gumman men du är så söt då du är sur innan maten :d och om man knäpper vid rätt tillfälle blir du så här fiiiiin ;) <3


era kommentarer


Emelie - Mamma till Wilma skrev:

hydrokortoson krämen är väl inte alls bra för barn? Den förtunnar huden..

Jag har hört att man inte ska ha någon salva alls på bebisar (förutom typ om dom är röd i stjärten´eller för att förebygga de).

Rätta mig om jag har fel :)

2010-06-11 | 14:55:17
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/
jessika skrev:

det är min bvc sköterska som rekomenderat hydrokortison eftersom det är en typ av exem, de där värmeutslagen hon har. gör man inget åt dem blir det som sår och de svider. förtunnar huden ? det har jag aldrig hört talas om :O

jag har aldrig hört ngt om att man INTE ska ha ngn salva på barn, så jag använder då de där och jag står fast vid att jag rekomenderar så länge jag inte hör av ngn att man inte ska. har som sagt bara hört från dej nu att man inte ska ha salva på barn. varför skulle man inte få det ? :s

2010-06-11 | 17:50:32
bloggadress/url: http://blondinii.blogg.se/
cissi skrev:

Hydrokortison salvan som du kan köpa på apotek utan recept är inte alls nå farlig att ha på barn, det är dom receptbelagda starkar kortisonsalvorna som man ska vara lite försiktig med! Så fortsätt att smörj med kortisonen du för den är så mild och kommer INTE tunna ut huden! Bvc har rätt!

2010-06-12 | 06:41:22
bloggadress/url: http://cillaz.blogg.se/
Emelie - Mamma till Wilma skrev:

Jamen om dom på bvc säger så så är det väl så :)

Men när jag var på bb så sa dom att jag aboslut inte skulle smörja in med någon salva. Inte ens fuktsalva för då var bröstmjölk mycket bättre att smörja med :) Dom ska vara så naturliga som möjligt.



Och hydrokortison salvan fick jag närjag hade eksem i armvecken förut och då sa dom på apoteket åt mig att absolut inte smörja mer än en gång per dag eftersom den tunnar ut huden.

Och den var inte receptbelagd :)



Men inte vet jag, jag kan ha fel ändå. Men jag använder ialf inget sånt på Wilma :)

2010-06-12 | 10:28:13
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/
micksan skrev:

Haha klockren sista bild ;)

2010-06-13 | 23:29:08
bloggadress/url: http://micksan.org/lillalyckan
Frida Persson skrev:

varför köper du en jacka i storlek 120 nu för?? hehe de har man ju vid 5-6 års ålder. hehe jag menar den har du glömt att du har när hon kan ha den:P hehe

2010-06-16 | 19:34:53
bloggadress/url: http://tallasenfrida.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0