älskar man sin bil så ...

eftersom min snygga pöpis inte gick genom besiktningen pga att en bussning (länkarmslager) hade pajat helt och hållet så slår jag till och fjäskar rejält med att byta ut hennes gammla sletna fjädrar/dämpare mot coilovers ist ;)
2an som gav ombes. va alltså bussningen sen påpekade de utöver det att vänster framfjäder var av och höger bakdämpare helt slut (vilket jag sj viste sen tidigare) så jag passar på att byta allt nu då jag ändå vart tvungen att byta bussningen innom en månad. eller jag och jag, jag ska inte ge mej in på att byta ngt ska ni ha klart för er :D det får jens göra, tack till honom !

nog har jag kostat på min bil en hel del det här året. i feb vart det en stor service med byte av kamrem mm och allt gick väl på ca 4500:- ngt sånt. för ca två veckor sen va den in för byte av förgasarfoten, då hon tjuvluftade. det kalaset gick på 950:- och nu en besiktning för 300:- och det här som ska bytas (coilovers) går på dryga 3800:- + jobb. lilla bussningen går på 150:- som orsakade en ombes.kontroll på 200:-
alltså sådär 9900:- och då är inte jobbet för byte av de sista inräknat. jag klagar absolut inte och det kanske är tur man älskar sin bil ;)

era kommentarer


Anton skrev:

Ja du har iallafall pengar att lägga ut på din favoritsak ;P <3

2010-03-15 | 12:38:17
bloggadress/url: http://antonmetal.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0