lördag

inte för att jag kikat ut ngt idag, men det ser ut som om det snöat inatt. nu tycker jag det kan få bli lite mer sånna där härliga 5graders dagar med strålande sol så man piggnar på sej lite :) allt blir så mkt lättare, jobbdagarna bla. meen nogpratat om väder, idag kommer jennipher hit så savannah och mikaela ska leka av sej lite medan vi fiser ikapp och snackar skit :) sen ikväll då anton repat blir det ridning för mej och fixning i stallet, karin är borta så jag ska ta mej i kragen, pyssla och plocka ordning där inne.
igårkväll hängde lina och sara med mej och peril ut på en kvällstur :) vad gör man inte för att få ses, jo tar med kompisarna ut på ridturer ! det gäller att vara effektiv då man har jobb, två intressen, vänner och familj man vill ägna tid åt ;P

vi började med ett schema ju, det funkar kanon ;D vilken förändring på bara en vecka OCH veckomatsedel + veckohandling är superbra, att jag inte fallit för det tidigare ! jag behöver aldrig komma hem och fundera längre och tjatet om dammsugning, plockning och diskberget finns inte längre, skööööönt :b
diskar varje dag, samt plockar och torkar bord + andra ytor som tvbänk och spis. dammsuger och tvättar två ggr/vecka. viker tvätt dagen efter samt vattnar blommor och går ut med sopor. byter sängkläder varannan vecka, samt torkar golv. ja, typ så ser schemat ut. allt står dag för dag, superlätt och verkligen en skitbra idé som funkar för oss :)

matsedel för denna vecka;
imorrn: spaghetti m. köttfärssås
mån: korv, ägg och potatis (allt stekt)
tis: pasta m. kycklingsås
ons: omelett
tors: potatisbullar m. keso och bacon
fre: tacos
lör: fläskpannkaka

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0