nyårslöfte

har säkert haft ngn ngt år men kommer inte ihåg vad eller om jag höll det. men iår har jag iaf ett, eller jag och anton har ett tsm :) och vi hoppas kunna hålla det.
  • ha ett "schema" för varje vecka där det står vad vi ska göra varje dag. ngt som ska få oss att hålla ordning hemma så vi inte skjuter upp och hoppas "ngn annan" gör det tills det ser ut som hej kom och hjälp !
just nu känns det som om jag är mamma, får lixom påpeka allt som behövs göras. jag kan ha sett det i flera dagar, han har inte ens lagt märke till det. hur kan det komma sej, ngt måste det ju bero på ? jag menar, vara mamma åt en som redan har en mamma men valt att flytta hemifrån ? det funkar ju inte hela livet, ngn gång måste man växa upp och börja ta ansvar ! visa att man vill, för jag ser att om man hjälps åt visar man samtidigt uppskattning gentemot varandra. (inte bara låta den andra dra lasset..)
visst han är kille och de har oftast inte samma, vad ska man säga "vill ha ordning" som oss girls. kräver inte det heller för jag tycker det är kul att städa, älskar att se resultatet. tycker det känns bra att hålla efter, med allt.
vi har bestämt (anton håller med :)) om att schema är enda settet, att vi ska ge det en chans. han lever lite kvar i "pojkåldern" då allt fixade sej av sej sj vilket det INTE gör idag och spec inte då man har ett hus med trädgård att sköta ! jag sj har alltid velat haft det rent och fint, men just nu är det bara jag som verkligen storstädar. jag skulle också vilja komma hem till ett nystädat hus, (skulle då känna att han uppskattade då jag gjorde det sist :)) få känna att jag får hjälp vilket skulle ge mej motovation att göra saker igen. för idag känner jag att "det är ingen idé" för det är iaf jag som får göra det nästa och nästa och nästa gång igen. ja, ni fattar :) låter som om jag skyller röran på honom nu, men det jag menar är att man är två om att stöka till, två om den lortiga disken och de smutsiga sängkläderna (JAG SER vad ni tänker ;)). så en ska inte behöva påminna den andra om att det faktiskt behövs göras !

ni tjejer som bor med pöjkar känner säkert lika dant som mej, har ni ngt annat tips än schemat så hojta :)

era kommentarer


Madelene skrev:

haha, Jimmy är likadan, jag fattar inte hur det kan komma sig?! :p Men nu när han börjar jobba hinner han inte skita ner så mycket, hoppas jag iaf! :D

2011-01-15 | 20:48:47
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Sandra skrev:

Min karl är precis lika å då är han 34... han gör de jag säger, men jag vill inte behöva säga något alls ;)



Vi känner inte varandra, jag bara hamnade på din blogg av en slump. Men jag bor i också i Bollnäs, har två barn är 23 år :P

2011-01-16 | 13:56:02
bloggadress/url: http://favolas.blogg.se/
Therese skrev:

Hoppas schemat kommer funka för er =) Det är ju mycket roligare att bo i ett rent hus :)

2011-01-17 | 19:18:25
bloggadress/url: http://thogstrom.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0