rinner iväg

nu har jag vart i stallet, ridit och duschat killen. han får en dusch efter nästan varje ridtur, kanske kan bero på att man har en dusch till hands ;) efter att jag ridit smörjer jag in honom med hästsalva (ska vara flug avvisande) och sprayar honom med annat flugmedel. känns bra eftersom han går ute än, det håller ju sej en liten stund iaf. vart iaf en travrunda idag, med gramanen. använder den dock inte så mkt, han är så mjuk och fin ändå. men den sitter iaf där som en hjälp. och den behövs ibland, spec. i traven då jag vill få honom lite rundare och länga stegen.

anton är ute med hellsén som fick sitt körkort idag :D och jag känner nu hur tiden bara springer väg. kommer ihåg som om det var igår när jag tog körkortet, var ju ändå fyra år sedan :o

träffade smulan idag och hahaha vilken brud :D då kommer vi inrullande på vägen och så säger hon när hon ser bilen. otter jeckika och attååån ! sen vart det ju lite fel när hon skulle äga sjuk. anton gav henne sjukväskan och hon kom till ullis och mej i soffan. och ullis frågar, är jessika sjuk ? sandra säger, nä mamma är kuk .. a, det kommer hon få höra när hon blir äldre, haha. vi försökte få henne att säga sch-ljudet. och då gick det bra, blev typ sccch-u, men det får duga ;) men jag skrattade så sandra började jätteskratta och såg så stolt ut. sen när man gör för mkt av en sak, tex tjatar på henne att säga ngt så säger hon. pappa, det jäcker nu. sen en till sak hon säger ofta när hon undrar över ngt. vad gör du pappa ? eller vart är du pappa ? och hon låter så lillgammal och söt :) alltså, hon säger inte pappa jämt, det är ju bara om det gäller honom annars är det ju namnet på den hon frågar :)

nu blir det soffan ett skuv, imorrn är det hårda tag och full arbetsdag som gäller igen :)

era kommentarer


Frida skrev:

Jag har en kompis vars treåring gillar att bli snurrad i "gunga" de har inomhus. Då ropar hon "Pappa/Mamma nulla mig!!" :) Det kan bli tok ibland!

2009-08-13 | 22:46:31
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0