Rubrik

Hittat några kennlar som säljer fina Golden och Schäferhundar och jag blir så sugen, men valpar är inte lockande just nu precis men jag får se :) Annars har jag lite andra allternativ, finns många som har ett-två års hundar de vill bli av men, av många olika anledningar. Jag vill gärna veta lite om kenneln innan köp så de inte har avlat på vad som helst med tanke på höfter, armbågar och ögonen på just Golden. Schäfrarna brukar ha sluttande kors och det ser jag som en belastning och kanske kan kalla det sönderavlat (?) :s Jaja, jag vill iaf ha en mörk Schäfertik, kanske med lite gråa inslag och en Goldentik som ej har släckt med höft/armbågs problem.

Schäferkennlar jag kikat mkt på
www.likeawolf.com
www.skaybacken.com/hundbilder.html
Älskar färgen på Skaybackens Gozzi :)

Goldenkennlar som verkar helt ok!
www.chamorels.com
www.qurious.se

Bliiiir ju såååååå sugen när jag ser alla fina hundar :D Nä nu ska jag kla på mej, sitter i morgonrock än. I och för sej vaknade vi trax före elva också men jaja :D Ska åka och kika lite i affärer nu sen köpa lite mat sen blire Edsbyn :)
Älskar dej Anton <3

era kommentarer


Anna-Karin skrev:

Hör av er ifall ni vill träffas när ni är i byn :D

2009-01-24 | 12:02:19
Helen skrev:

jo är hemskt hur sluttande ryggen prioriteras som något bra i uställning och detta har gjort att schäferhundarna blivit så sönderavlade.

Du gör helt rätt i att vara noga med vilken kennel du tar och se till att både mamma och pappa är höftledsröntgade och ögonlysta och de inte har höftledsdyspasti (eller vad de nu heter i släkten). Kraaam

2009-01-24 | 16:45:51
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Helen skrev:

okej. jo det är ju svårt att veta vad de utvecklar men risken är ju alltid större om det finns fler i släkten. Jag är uppväxt med schäfer, men henne fick vi avliva för hon fick cancer och hon skulle förmodligen inte klara en operation. Men hon blev runt 10 år så vi fick många bra år med henne.

Skulle jag köpa en till hund så skulle de garanterat vara med stamtavla. De underlättar att man kan se släktens sjukdomshistoria. Våran blandis Ella har ju en genetisk sjukdom som gör att hon får allergier. Men samtidigt vore det skönt om ni fick en uppfödare i närheten som ni kan hålla god kontakt med. Underlättar alltid. Kraam

2009-01-24 | 19:51:13
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0