Rubrik

Sveriges värsta bilförare :D Lol, men jag ska inte säga så mkt för jag är inte mkt bättre sj :) Fast jag blir arg när man kommer ikapp personbilar med lastbilen, eller inte arg men jag tycker att man borde kanske fundera på om man ska ha kortet kvar då eller inte ? :s Hände var och varannan dag på 83.an mellan bollnäs och ljusdal, det är där såskopparna åker. Vad är det för mening att med en ny ljusgrön V70 köra ut framför mej som kommer i 80+ och sen inte åka mer än 75 ? Just vad som hände idag. Det är precis som om de tänker "Ooh en lastbil ! Måste måse måste måste ut före så jag slipper slösa spolarvätska och så kör de ju så sakta" Undra vilka som såsar fram på vintern och ligger mitt i vägen ? Jo personbilsförare och pinnhögs...ar ! Vi får kör 80 och det är året om, vi har faktiskt en tid att passa precis som alla andra i sitt jobb. Ibland är det jobbigt med kontor på hjul. I nya Trailer läste jag ett repotage om att vi yrkesförare ska få en egen fil i typ städer och på broar för att slippa köer OCH olyckor. Många som tror att vi ser närmast bilen och svänger in precis framför. Hände en kollega till mej i Sthlm i höstas, en man med barn i bilen tänkte att han skulle in i luckan framför och tog chansen, han visste inte att vi inte ser de två första metrarna framför så han fick sej en smäll. (Han svängde in framför lastbilen och fick inte riktigt plats så han stannade och kollegan hade rull på lastbilen och såg inte personbilen som hade klämt in sej i luckan framför) Luckan mellan lastbilen och bilen framför är inte alltid till för att smita in i, utan för att vi ska slippa stanna, för att hålla oss i rull för att slippa stå stilla i körer. Sen finns det lastbilsförare som kör som idioter med, men inte lika många som det finns bilförare.

Nu är det typ sovdags, efter en myskväll med tacos och en bra film. Lite soffa nu igen  med älskling innan sängen :)

era kommentarer


Lina skrev:

Hehe okok ;) Japps, blir nog hemma hos mig innnan.. sen blire nog Tranan kan jag gissa på ;) hehe.. Pöss!

2009-01-30 | 09:40:54
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/
Lina skrev:

Hej :)

2009-01-30 | 17:55:30
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/
Lina skrev:

Tjohooo! Hur blir det för Essika ikväll då?! :) Pösss!

2009-01-31 | 11:09:11
bloggadress/url: http://linalinus.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0