kejsarsnitt, kanske ett måste

sitter och kikar på sjukhuset nu, det handlade för ngn vecka sedan om en soom hade likadan astma som mej, förkylnings och ansträngnings atsma. de sa att under en förkylning kan en med förkylningsastma vara flera ggr dåligare än en person utan astma. jag kan ju intyga detta. är sjukskriven nu för andra gången, pga förkylning. skulle åkt i morse och kommit hem på onsdag em. men jag kände igår på morgonen att jag kände mej osäker på att åka så långt bort med tanke på att jag knappt kan resa mej utan att blir mkt anfådd.
om nätterna sover jag en - två timmar åt gången, när jag vaknar slår det till också täpper halsen igen och jag måste upp och kissa så jag inte kissar på mej när jag hostar och jag blir så anfådd när jag går upp och ännu mer när jag börjar hosta och kräkas. usch, sen tar det så lång tid innan slemmet lägger sej och jag kan somna om igen. morgonen går faktiskt bra, då hostar jag och tar igen mej innan jag kliver upp men då börjar jag bli anfådd igen så sitta är min grej när jag är förkyld ..
har ju börjat fundera på planetar kejsarsnitt, skulle inte ens klara förveskarna i mitt tillstånd. men å andra sidan. är jag frisk så klarar jag ju en vanlig födsel. jag ska prata noga med min barnmorska så allt finns dokumenterat till förlossningen.

era kommentarer


Annika skrev:

det ska nog gå bra gumman :) längtar super mycket. läre ses nån dag :) <3

2009-11-02 | 16:42:07
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/
Annika skrev:

okej okej förstår det :)

Men gud, ja då kanske det blir ett måste :/ men vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa. huvudsaken är att du får en frisk liten bebis :D

ja hade jag absolut velat, har ju praktik denna vecka så är i ljusdal :/ men kan försöka kika förbi nån dag :D <33

2009-11-02 | 21:17:47
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/
Sara skrev:

Hoppas du slipper kejsasnitt! Det första jag sa efter min magoperation var att jag aldrig skulle klara ett kejsarsnitt...och då fick jag endast några få stygn :) Har hört många som säger att de blivit friska när förlossningen dragit igång även fast de varit jätte dåliga före!

2009-11-03 | 13:35:03
bloggadress/url: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0