svar;

tack för era svar om det jag undrade :)
eftersom det finns burk att köpa med olika saker i från fyra månader så trodde jag att det var ok att blanda så jag har blandat och hon har då inte fått utslag. har inte hört först nu att man inte ska blanda, av dem jag frågat så har de sagt att man kan blanda (rotfrukter). så det där är väl olika, allt bvc säger är ju inte rätt heller :)
som du säger madde så känner man väl sitt barn bäst och jag får väl äta upp att jag blandat då om hon får utslag. (vilket jag har mkt svårt att tro, har då aldrig hört ngns barn fått det) på ica har jag sett endast en burk med EN sak i och den är morot, sen är allt blandat: morot/palsternacka, morot/potatis, potatis/palsternacka osv. så kan det verkligen vara så farligt då ?

era kommentarer


♥ mikaela skrev:

Det är inte farligt att blanda olika grejer - det är mest för din och barnets skull som man provar en sak i taget - helt enkelt för att man lättare ska kunna se vad h♥n är allergisk mot - om det dyker upp någon allergi.

Men det är långt ifrån farligt. :) Så det behöver du inte oroa dig för :)

Om hon får röda prickar så får du prova en sak i taget då :) Så att du kan utesluta vad hon är allergisk mot :) Kram

2010-08-18 | 09:12:03
bloggadress/url: http://ingamikaela.se
Madelene & Vincent skrev:

Jag tror absolut inte att det är farligt att blanda! Men om barnet är känsligt mot något och får utslag så är det lättare att komma på vad det är som orsakar det om man bara ger en sak åt gången. Men Mickis kan ju ha stålmage och klara sig från alla problem, det vet man ju inte! :D Så märker du inte av något så kan du fortsätta att blanda :)

2010-08-18 | 10:33:38
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Frida skrev:

Ja, som de andra har skrivit är det ju såklart inte farligt :) Sen tror jag att det är väldigt, väldigt få barn som reagerar på rotfrukter. Kan nog vara mer när det kommer till frukter så som mango, päron, jordgubbe (som du själv nämnde) och melon kanske.

2010-08-18 | 20:10:08
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0