budget, önödigt för andra

här kommer massa onödigt läsande, för det här rör verkligen bara mej, anton och vår bebis :D hahaha

fick en chock då jag loggade in på min internetbank och fick se saldot ! trodde på allvar jag skulle få sådär 6000:- den här månaden, (med tanke på att jag vart sjukskriven och ska få från frakten för halva månaden och försäkringskassan för den andra halvan) men icke :D fick fullt från försäkringskassan, så jag hoppas verkligen inte det blivit nå strul. men för säkerhets skull förde jag över allt till ett annat konto ifall det skulle vara så att jag är tvungen att betala tillbaka ngt om de på försäkringskassan strulat till det (SOM ALLTID, typ)

gjorde en månads budget för inte så längesen, som jag ändrade lite på idag. la till lite saker som jag glömt och vipps ändrades också vår veckopeng. yes, vi har en sån pga att då man har så lite pengar är det lätt att göra av med massa just då man fått lön vilket inte alls är smart. och jag som är lite småekonomisk och trivs inte alls med att gå sista veckorna utan pengar tänkte till och kom fram till att veckopeng är den bästa lösningen vilket har funkat utmärkt ! vi får efter att lagt undan till räkningar, mat, telefon, bensin ca350:-/vecka kvar att leva för (dvs. snus, äta ute och kläder mm) alltså var och en får så mkt/lite :D anton, jag och bebis delar på ca4600:-/månad. och ja, vi sparar bebisens del på hans/hennes konto och tar bara av det då det behövs. dvs då man ska handla kläder och sånt som hör till bebisen :)

inte alla som delar med sej av sin ekonomi här på bloggen kanske, men det är inte hela världen som läser den heller :)

era kommentarer


Emelie Andersson skrev:

Jag är beräknad 28 mars :) dudå?

2010-02-19 | 10:09:06
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Emelie Andersson skrev:

Jag tycker det känns som jätte lång tid!

Men antar att tiden kommer gå fort :)

Då är det dags för dig med snart då.

2010-02-19 | 20:08:46
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0