v33 (32+0)



jag bara älskar magen, den är för underbar v
nu vill jag (och anton :) se vad som gömmer sej där inne, det börjar bli lite småtungt och jag hoppas att sammandragningarna inte kommer så tätt som de gjort under gårdagen och idag. jag sitter mest, för att inte reta den där inne.

är alltså i v32+0 GUD vad tiden går fort, bara 7 veckor kvar till bf, det är helt sjuuuuukt. snart är h*n här med oss :D och äntligen, nu på fredag äör det först nytt bm-besök och jag älskar ju det trotts mina skrattattacker sen är det första gången med föräldrargruppen :D

- vikten sedan förra bm-besöket ligger på +22kg
- attackerna av mina sura uppstötning och halsbränna
är fruktansvärda. men medicinen (novalucol, tuggtablett
med mintsmak
) funkar superbra. TACK !
- babyn väger dryga 2kg och det börjar bli trångt där
inne nu och det känns som om h*n fixerat sej redan.
- det rör sej mer än förut, eller häfftigare kanske man ska
säga. det smärtar till lite då och då spec. då man ligger ner.
- sammandragningar kommer allt tätare, då jag sällan haft
några tidigare under graviditeten. det känns pinhårt och man
får nästan lov att sätta sej då det känns som om ngn spänner
ett gummiband från huvudet till fötterna och drar åt så man
faller framåt. haha, lite så faktiskt :)

era kommentarer


Morsan Carro & Sonen Tino ! skrev:

gud vilken stor & mysig mage :)

2010-02-16 | 16:32:32
bloggadress/url: http://tinosmamma.blogg.se/
Madelene skrev:

Gud vad min mage ser liten ut i jämförelse med din :) hihi!

Ja det var jätte mysigt att se lill*n igen :D Men som sagt, anledningen är ju inte den roligaste..

7 veckor kvar, helt galet! :D

2010-02-16 | 16:34:56
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
★ PUSSY SUGAR ★ skrev:

Vilken kula du fått! :D Vad liten min känns jämfört med din, känns nästan som om min inte växer mer och den står still :o



Jag ska till BM nästa måndag och gud vad jag lääängtar :) Förresten, har du funderat på det där med förlossningsbrev? Har du skrivit ditt än? Puss!

2010-02-16 | 16:46:20
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
★ PUSSY SUGAR ★ skrev:

Åh jag vill att min ska komma ut nu nu nu :) Jag kan knappt vänta längre, jag orkar inte haha! Jag har tröttnat på att vara klumpig och stor nu, jag vill ha min bebis i famnen och puss på <3



I förlossningsbrevet skriver man hur man vill att förlossningen ska gå till istället för att när man väl ligger där och har ont att man ska förklara allt. Så när man kommer in till förlossningen så lämnar man det till sin BM där :)



http://www.familjeliv.se/Forum-2-13/m3354351.html

2010-02-16 | 17:27:51
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Madelene skrev:

Ang. Jessicas kommentar så kan jag berätta att jag börjat skriva lite smått :) men blir lättare sen när man har mer kött på benen efter föräldragrupperna :)

Ja jag hoppas det, så att det blir lättare att andas igen :)

2010-02-16 | 17:36:21
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
★ PUSSY SUGAR ★ skrev:

Det blev massa strul med lägenheten jag skulle ha flyttat in i den 1 april så jag håller på att letar ny just nu. Så jag vet inte riktigt när men snart förhoppningsvis ^^



Åh nästa tisdag blir jättebra för mig :) Roligare om man åker tillsammans också ^^

2010-02-16 | 20:07:35
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Frida skrev:

Angående förlossningsbrev. Under nåt av de sista mötena med barnmorskan får man skriva ett sådant tillsammans med henne. Hon kommer att fråga vilka önskemål du har och om det är något speciellt som ni vill att de på förlossningen ska veta. Det står sedan i din journal när ni kommer till förlossningen.

Jag sa tex att jag absolut inte ville ha sterila kvaddlar som smärtstillande och att de skulle informera oss om det skulle bli så att de var tvungen att göra något snabbt med barnet, om några komplikationer skulle inträffa. De kanske inte hinner förklara så omgående, men min mardröm var att de skulle ta barnet och springa ut. utan att säga nåt. Nu verkade de inte ha läst så noga, för när de tog in läkaren som skulle sätta sugklockan, sa de inte något om varför så Per befarade det värsta (han såg att hjärtljuden försvagades) och höll på att svimma :) Hade de bara sagt att det var en försiktighetsåtgärd hade det hela säkert känts lite lugnare!

2010-02-16 | 20:39:53
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
Frida skrev:

Det ska självklart stå INGÅENDE och inte omgående :)

2010-02-16 | 20:41:51
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
Tova skrev:

Åhh så mysigt och pirrigt, snart dags ju ^^ saknar ju nästan min mage, hihi!



Jaa, min förlossning kommer jag nog inte glömma i första taget :P och speciellt duktigt kände jag mig inte heller, jag hade ju inte så mkt val liksom, han bara kom helt enkelt... haha. Och som du säger lite sorgligt att min kille inte fick vara med ;) vi får ta det nästa gång, haha!

Kramar

2010-02-17 | 19:18:53
bloggadress/url: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Emelie 17 år & väntar bebis i mars skrev:

Mysigt med bebis snart :D Snart tittar min ut också!

2010-02-18 | 16:22:56
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0