v28+6

ska fixa, till bebis:
- spjälskydd, till spjälsängen
- lite belysning, till barnrummet
- sy upp gardinerna i barnrummet
- fixa bruna persienner, till barnrummet
- fixa så att vi får "skruvsaker" så vi kan vicka persiennerna, fattas nämligen till alla
har fixat, till bebis:
-
bilbarnstol, lånat av amandastumpan :)
- spjälsäng + påslakan, vattentätt lakan, täcke, kudde och madrass
- vagn + myggnät, regnskydd, skötväska, påslakan, vattentätt lakan, täcke och kudde
- kläder i st 62, då vi kommer få låna mkt i stl 50-56

idag är jag i v28+6 och det är ju en viss skillnad nu än då jag var i v20. sparkarna är mer intensiva alltså mer kraftfulla, nästan så det är obehagligt vissa ggr. ibland ska det boxas hårt, ibland lite mer långsamt och långdraget. ibland rycker h*n till som om h*n blir rädd, ibland drar h*n längst hela magen med kanske knutna nävar eller foten. precis som om hon skulle måla hårt med en bredare mjuk pensel ungefär.

h*n håller mej vaken då h*n väl sätter igång, så man vill helst inte ligga brevid en snarkande, kråsande, tuggande anton men jag vill inte sova utan honom heller så jag pinas. men det blir inte mkt sömn vissa nätter. kan just undra hur det blir då h*n kommit ut, först ska man vakna av han/henne och av anton vissa ggr. men vi ska ha sängen inne i barnrummet, annars kommer jag aldrig kunna slappna av. höra hur den rör sej, man kommer ju vakna varannan minut, endra av bebis eller av anton så det är lösningen om man är känslig :) (barnrummet ligget en meter från vårat rum och dörrarnna är ju öppna, ifall det är ngn som tycker vi är helknas som inte vill ha bebisen i samma rum som oss så kände jag mej tvungen att skriva så ni inte retar upp er i onödan) sen kan man ju få en supersnäll bebis också, men det ränkar vi inte med eftersom då får man väl ngn som vaknar hela tiden.

man önskar man får det som syrrorna mina, tindra på 7 veckor har sovit hela nätterna i ett par veckor nu och sandra på snart tre sover ju också hela nätterna, har nog gjort det sen hon va kring halvåret om jag inte mins helt fel. sandra slutade dock med nattmål vid halvårsåldern  också som de flesta rekomenderar, och det gör ju mkt för nattsömnen. skulle hon få flanskan om nätterna så skulle det inte vara så konstigt om hon vaknade heller, det är ju en vana som de små känner sej trygga med och som är hemskt svårt att vänja av.


era kommentarer


Madelene skrev:

haha, ja jag vet.. det är helt galet vad hormonerna ställer till det! ja nu börjar det faktiskt att närma sig för oss :) skönt att vi båda hunnit få mycket gjort, man vet ju aldrig.. bebisen kan ju kika ut tidigare än planerat! :p

2010-01-25 | 18:05:28
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0