mkt att göra

nu är julen ute i vårt hem också, blev lite tomt då alla tomtar försvann och de får nu ligga i ett mörkt föråd tills dec igen.
vart mkt denna vecka då jag vart tvungen att 1. fixa med jobbet. kollade hur mkt min sjukpenning ligger på, då det är den jag kommer leva av under mamma ledigheten (om jag nu tar ut alla dagar) + antons lilla inkomst, det vi spart undan och barnbidraget såklart. 2. fixat med försäkringskassan. då de inte hade fått moderskapsintyget, men de hade tydligen gått in för ngn dag sedan. så nu kan de äntligfen behandla min havandeskapspenning ansökan. som de förövrigt säkert kommer att ha massa synpunkter på, att jag måste göra det och det. de är ju j*kligt krångliga, har alltid vart ! 3. försökt lagt upp en ny budget. övervägt att säga upp det ena efter det andra för att överleva nu när vi kommer leva på min sjukpenning/havandeskapspenning. har fasta utgifter (hyra, el, bil (försäkring, skatt) fackavgift, internet, telefon, radiotjänst + mat, bensin och hästkostnad) varje månad för nästan hela sjukpenningen. så det känns skönt att ha antons lilla inkomst på tre tusen utöver det iaf, och att vi vart så smarta och spart undan pengar på två olika konton. ett till bebisen och ett till oss själva som vi kan ta av ifall det krisar.

på torsdag kl 8.30 har jag ett läkarbesök, igeeen !? för att få fortsatt sjukskrivning .. sen på fredag blir det ett besök hos min BM kl 11 :D lyssna på mysiga hjärtljudet, som jag för övrigt får skrattattacker utav ;D


era kommentarer


Madelene skrev:

Helt sjukt att det ska vara så svårt, kan de inte bara acceptera att folk mår så pass dåligt att de inte kan jobba?! :@

Ja den där hp ansökan kommer vi nog få komplitera och överklaga och jävlas med en evighet innen vi får den godkänd! :/ Från vilket datum har du sökt?

2010-01-12 | 23:02:19
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Madelene skrev:

tror jag sökte från 19/2, men man kunde ju inte söka fram till bf så jag fattade inte riktigt hur man sökte :/

2010-01-13 | 11:11:16
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Madelene skrev:

de sista 10 dagarna får man inte hp utan måste ta från föräldradagarna så dem till mig.. invecklat system! :p

2010-01-13 | 16:59:19
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0