hur blev jag gravid ?

tänkte jag skulle skriva lite om hur jag blev gravid, hur föräldrarna fick reda på det och hur det var på vårt ul osv. kul för mej att läsa sen, kanske mindre kul för er som läser nu och inte är så intresserad :)

enligt ul som vi var på den 27 oktober så vart jag gravid kring den 27 juli -09, vilket inte alls var planerat men det blev ju bra ändå.
jag var så nere och depp, vart arg för mista lilla och kände mej allmänt trög. så jag bestämde med anton att lägga av med p-pillren bara ett par månader för att se om det gjorde ngn skillnad på mitt humör.
fick min mens som vanligt efter ca en vecka då jag slutat med pillren. sen tre veckor senare, då skulle jag ha mens igen. fast det kom ingen..
både jag och anton tröstade oss med att det var fördröjt pga att kroppen trodde att jag åt piller än och bara väntade på att jag skulle sluta så jag kunde få mens igen. det gick nog tre veckor över innan jag kännde att jag måste göra ett test. visste redan då att anton inte ville ha barn, plus att han precis hade flyttar från mej då. så jag hoppades verkligen inte på ngt +. kissade på stickan och väntade.
tårarna bara rann, kände hur marken sjönk undan mina fötter. ställde mej i duschen och grät länge. det enda jag kunde tänka på var hur jag skulle kunna klara en abort. (jag som så gärna ville ha barn)
det var tisdag och anton skulle komma och se på en film med mej på kvällen. jag började gråta så fort han kom innanför dörren så han fattade vad som stod på. vi bestämde oss för att åka till ungdomsmot. på torsdagen för att höra hur allt skulle gå till osv. hon tyckte vi skulle prata med en kurator, så vi gjorde det och övervägde att det fanns fler fördelar än nackdelar med ett barn. jag har velat haft barn länge så för mej var beslutet klart redan, det låg hos anton nu. han sa då vi kom ut efter att ha pratat med henne ett par ggr att "jag tror jag vill ha barn ändå, det känns så rätt"
en glad jessika sken upp som en sol. och så började det. verkligen inte det mest romantiska (som man kanske önskar då man väljer att skaffa barn) men det slutade bra och nu är jag i v30+2 och allt känns mer än underbart <3

min mamma och pappa fick reda på det efter att mina syskon fått det. pga. att jag var så ledsen över att anton flyttat och att han inte ville ha ngt barn. så jag sökte tröst hos dem.
men så ändrade ju sej anton, flyttade tillbaka till mej efter bara en natt. så jag kände att mamma och pappa, svärmor och svärfar skulle få veta.
jag berättade det på en middag hos mamma och pappa. där alla mina syskon var med sina resp. jag började lipa, of course ;) anton berättade det för sina föräldrar sen på kvällen, då var jag inte med så jag vet inte hur de reagerade direkt.

första ul gjorde vi som sagt den 27 oktober -09, då var jag i v16+0 och fick bf datum den 12 april -10. bebisen rullade omkring, kliade sej i huvudet och vinkade åt oss där innifrån :) det var en upplevelse jag aldrig kommer glömma, det var så underbart. att se sitt barn så livligt och allt var normalt då.

om det nu är ngn som läst såhär långt, hur fick
ni reda på det  och var eran skatt planerad
? :)

era kommentarer


Anonym skrev:

kul om barnet läser det här när han är äldre och ser att han inte var planerad

2010-01-31 | 15:16:29
L skrev:

Ett barn behöver inte vara planerat för att vara älskat!

2010-02-01 | 19:05:49
jessika skrev:

ne precis. varför vi valde att behålla det är ju för att vi ville, det andra allternativet var ju ifall han inte skulle flytta tillbaka till mej. båda vi vill mer än gärna ha barn, vart bara lite plötsligt så kom som en chock. nu är det ju helt underbart, som sagt <3

2010-02-01 | 20:33:35
Elly skrev:

Hej :) hittade dej på Tovas blogg :)

Är själv gravid och är i vecka 29+2...

Vi hade planerat bebisen. slutade med p-pillren i mars och blev gravida i juli. Gjorde test efter test och de var alltid negativt, tills den 23 augusti. Just den dagen tänkte jag " äsch, jag gör ett sista test" och de blev ett plus på stickan. Lyckligaste dagen i mitt liv! Gå gärna in på min blogg :)

2010-02-01 | 23:46:23
bloggadress/url: http://gravidnu.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0