v25+6 idag

imorrn går jag över i v26, tycker vi nyss var på ul och det var i v16 :) det är tio veckor sedan, shit ! snart är man i v36 alltså.

jag
*har ännu inga fler besvär än foglossningen som för övrigt börjar ge med sej, eller jag har i varje fall inte ont varenda dag som under v21-v24
*bristningarna som började längst ner på magen letar sej uppåt (når snart navelhöjd). det är inte spec. snyggt med massa röda blixtar men vafan man är ju gravid :)
*sura uppstötningar har jag gott om, spec. om nätterna då man ligger ner. man får även se till att inte käka kvällsfikat allt för sent då det känns som om det ska rinna ur en bakvägen :o
*jag hade mina första förverkar (tror jag) i söndags, det kändes ungefär som starka mensverkar. kändes även som om h*n tröck sej neråt rejält.
*man ser nu även utanpå magen då h*n sparkar, anton säger att det "dallrar" till ;)

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 4 jan 2010.

Din graviditet startade Tis 7 jul 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 21 jul 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 182 av 280. (65%).

 
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 6 fulla dagar (v25+6).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 12 apr 2010
Du har 98 dagar kvar till beräknad förlossning.

era kommentarer


Madelene skrev:

Men du går ju in i v. 27 imorgon! :D Kolla får du se hur familjeliv räknar, det står:

Du är i vecka 26. Du har gått 25 fulla veckor och 6 fulla dagar (v25+6). Så räknar de flesta gravida jag känner :)

2010-01-04 | 21:00:35
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0