v30 (29+0 ) <3

- barnet väger ca 1.5kg
- den är ca 40cm lång
- h*n öppnar och stänger sina ögon
- lungorna är snart fullt utvecklade
- den dyngsryttm dem har from. nu kan
även bli dess dygnsrytm då h*n kommit ut
- h*n känner igen mammas röst, rörelser och
hör mkt ljud från min kropp :)
- h*n känner även igen pappas såklart och
människor som jag umgås ofta med.
- h*n vaknar lätt då jag lägger mej ner

det känns så underbart, känner bebis hela tiden. eller det vill säga iaf då h*n är vaken :) h*n sover ofta på nätterna och vaknar då jag kliver upp för att kissa då anton går till praktiken (kring halv 7 tiden). jag har svårt att somna om då, så jag kliver upp och lägger mej i soffan där jag kan somna om då h*n somnat om igen. h*n sover ofta till 10-11.30 tiden, även då anton är ledig och vi vaknar så sent. ni kanske tänker att "hon känner väl inte om den sparkar då hon sj sover" men jo, det gör jag. jag vaknar lätt, även om h*n bara får hicka. och det är ofta jag vaknar av anton med, fast då vaknar inte lill*n i magen, jag hoppas dygnsrytmen håller i sej även även födseln :)

appropå ngt helt annat som madde undrade, hormonrand/pigmentrand. har ngn annan fått sån ? jag fick min i v20-22 och den går över hela magen och är rätt skarp/bred. det sägs att om man har en hel rand är det en tjej och upp till naveln eller ingen alls om det är en pojk. stämmde det för er som fått, för mina syskon har det stämt iaf :)

era kommentarer


Morsan Carro & Sonen Tino ! skrev:

Jag fick en pojk & hade inte nån rand alls :)

2010-01-26 | 22:01:41
bloggadress/url: http://tinosmamma.blogg.se/
Morsan Carro & sonen Tino skrev:

Svar : Jo jag är glad att han är tuttkär , men vi ska ju försöka ge ersättning så mina bröst får vila på nätterna eftersom jag har så ont i dom :(

2010-01-27 | 10:15:01
bloggadress/url: http://tinosmamma.blogg.se/
Tova skrev:

Åh redan vecka 30 :D spännande!



Tack så mycket förresten, ja nu har min lillgrabb änligen kommit till världen ;) även om förlossningen INTE blev som jag tänkt mig... haha. Man har ju hört att det ska ta typ 100 år att föda första gången, men för mig sa det bara "plopp" typ...

mår du bra och så annars då?

Kram!

2010-01-27 | 13:36:13
bloggadress/url: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Tova skrev:

Aa men det var ju det vi inte hann... lillen kom ju ut här hemma i badrummet :P (står mer om det i förlossningsberättelsen på bloggen)

Ja precis, jag hade också oroat mig för hur man skulle handskas med värkarna o det, man vet ju inte på förhand hur det kommer kännas.

men för mig kändes det mest som stark mensvärk typ.

Vet ni könet på den lille/lilla förresten? :)

2010-01-27 | 21:18:04
bloggadress/url: http://www.metrobloggen.se/trasslet

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0