ammning

ammning är verkligen ngt alldeles för sej sj, det känns konstigt att sejja det men jag mår lite dåligt över att ha slutat. alltså, som mamma vill man vara perfekt för sitt barn och göra dem nöjda, se dem må bra osv. och då jag inte längre kan amma, men vill så känner jag mej inte perfekt för henne, känns inte som om hon är nöjd med mej osv. nu vet jag ju att det inte är så, men ngt innom men sejjer emot.
jag ville jättegärna amma längre men hon började jämra sej efter att ha tuttat bara ngt sug, så jag började pumpa ur och ge henne ur flaskan ist och då märkte jag ju att jag inte alls fick ut så mkt OCH det tog en himla tid att ens få ur ngt. 120ml tsm/gång och hon dricker mellan 160-190ml/gång. så jag förstod att hon inte fick tillräckligt, men jag kämpade på ändå och blandade tillägg det som fattades. åååhej, efter en massa sår som gjorde att jag knappt ville så bestämde jag mej för att sluta. ah, så gick det till !

era kommentarer


Caroline skrev:

Jag kände mig oxå HELT vädelös när jag slutade amma men han VÄGRADE att ta bröstet.. Men han mår ju bra ändå fast vi kör välling & det är de som är huvudsaken tkr jag. Du är inte en dålig mamma hon ÄLSKAR dig oavsett de lovar ja :)

2010-07-12 | 22:00:02
bloggadress/url: http://tinosmamma.blogg.se/
Emelie - ensamstående mamma till Wilma skrev:

Amningen fungerar ju inte för alla så är det bara :) Och jag kan också lova att hon älskar dig lika mycket ändå, mamma är ju alltid bäst vet du! ;)



Jag längtar tills jag slutar amma! Jag ska absolut inte sluta än, men jag längtar tills hon blir än 8 månader så man kan börja avvänja. För jag känner mig som en kossa. Det läcker mjölk JÄMT! Och man blir ju så himla svettig av amningen :P uscha!

Men mysigt är det ju, det kan ju ingen ta ifrån en :)

2010-07-14 | 23:41:56
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0