usch !

nu blev jag arg, på hundägare IGEN ! borde finnas ett hund(kör)kort, som alla som skaffade hund tvingades ta innan. och ha med sej då man ska ut och vandra med dem. alltså, denna gång handlande det om en ilsken hund som anföll en annan hund, visst fine ! (ingen människa tack och lov !)
hundar kan blir rädda/trängda, hundar som blir rädda ska inte hugga, hugger en rädd hund så har man ngn stans på vägen behandlat situationer fel. skyller man från sej ? hallå, är det inte ägarens fel om man har en osöäker hund vilkens är det då ? nä nu ska jag inte klaga mer, men så länge de anfaller hundar är det mer ok än om man har hundar som anfaller/morrar/hugger åt folk ! för ngn stans går väl gränsen, men vart för vissa undrar man ju. vill man inte ha en trevlig hund man kan lita på ? eller vill man hellre ha en hund man måste varna andra att inte helst komma nära ? aja, sålänge min hund inte beter sej som ett monster så ska jag kanske vara tyst och låta alla göra som de vill ..

alltså, jag anklagar ingen. så om ngn har en "elak" hund där ute så är det här mina åsikter .. jag menar, det finns ju faktiskt hundar som blivit rädd och försvarar sej av en anledning. de kan tex ha blivit anfallen av andra hundar eller slagna av människor osv. men sen finns det hundar som är dominanta och hugger/morrar för att visa att de är ledaren, det är de hundarna jag syftar på.

era kommentarer


♥ mikaela skrev:

Tack :) Eran prinsessa är en sötnos hon med. :)

Cartoon Heroes spelar jag med. :) hehe.

Bor här i Bollnäs just nu :P

2010-07-20 | 20:44:30
bloggadress/url: http://ingamikaela.se

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0