mikaela, dryga 11 veckor

det har nu gått över 11 underbara veckor och det har vart de bästa i mitt liv. det är underbart att följa ens barns utveckling, ngt nytt hela tiden ! har försökt kommit på så mkt som möjligt att skriva ner, det är roligt för en sj att gå tillbaka och läsa om hur hon var vid olika veckor senare :)
har ju även en liten grön bok som jag köpt, där jag klistrar in bilder, skriver upp datum/hur gammal hon var då hon gjorde olika saker för första gången, våra tankar osv :)

* hon somnar (har gjort det i över fyra veckor) tidigt om kvällarna, kring sju. sover till mellan fyra-sex, får mat sen sover vi till mellan åtta-tio.
* hon sover inte mkt om dagarna, en-två ggr. om vi är hemma går vi och lägger henne i sin säng då hon börjar bli trött och då somnar hon nästan på en gång, ligger och myser med snutten och pratar med mobilen lite innan bara.
* då hon vaknar efter att ha sovit genom natten eller bara på dagen så hör man henne ligga och prata, väldigt sällan hon gråter, då är det isf i sömnen ibland. då kan hon gallskrika och man flyger upp ur sängen, (gör era barn också så ?) då blundar hon då man kommer dit men bökar som bara den för att sen vakna.
* hon älskar sitt gym, både då det står över babysittern och då hon ligger på sitt lektäcke.
* hon har börjar ta tag och hålla fast saker. smakar på dem, rycker och håller i.
* håller mkt på med sina fingrar, tittar på dem och flätar ihop dem med varandra. smakar på hela handen så hela hon blir alldeles blöt av dreggel.
* hon vänder sej mkt till sida, hon gillar att både ligga och sova så. vänder sej även i sängen, fast så hon ligger nere där man har fötterna :)
* hon tuttar inte så mkt från mej, eftersom jag känner att jag inte har så mkt som hon behöver. jag pumpar ut och ger henne så ist, så jag vet hur mkt hon får. men på morgonen och till em nå tag får hon både tutta och flaskan med min mjölk, ibland tillägg.
* hon gör fortfarande inte mkt ljud från sej, alltså hon är nästan aldrig missnöjd. pratar gör hon hur mkt som helst och då hon väl blir arg så hörs det men det händer som sagt inte så ofta :) och då hon är hungrig, ser man det med för då kickar hon som bara den med ena benet ;)


era kommentarer


Jenny - Mamma till Elliot skrev:

Va mysigt. :) Man ska verkligen skriva upp. Jag bloggar bara för att kunna gå tillbaks och titta på vad jag/vi gjort och så. För jag är så glömsk.

Och exakt sådär med ett ben gjorde Elliot också. :D Super sött, då måstade man skynda sig fram med tutten, haha. ;) Men tyvärr slutade han med det när han var ca 4-5 månader.

2010-07-04 | 17:25:39
bloggadress/url: http://margotjennylovisafrank.blogspot.com
Helen -BF 30 juli skrev:

tack :)

2010-07-04 | 22:02:46
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0