gamla tider <3

satt och tänkte tillbaka på vad man gjorde för fyra-fem år sen. man gick skolan, gjorde det man skulle men inget mer. kämpade på i sin takt och lekte som bara den. skalet, crusingar och bollnäs hägrade och vi levde som på små rosa moln. läste gamla dbinlägg på lunar och de får mej att skratta, på både gott och ont faktiskt :) är så himla glad för den tiden, det var verkligen vad jag behövde då. men samtidigt är det skrämmande att se hur fort allt går, men jag vill absolut inte spola tillbaka för jag tycker jag hade det underbart då.
allt började sommarn -05, singel som man var tyckte man att lilla edsbyn blev mer och mer trist så vi letade nya utmaningar, i bollnäs. emma var min bästa vän, henne delade jag all min tid med.
på hösten fyllde jag 18 och fick mitt efterlängtade körkort. hängde på bollnäs alla gator, festade och levde livet. sommaren -06 fick man uppleva hur det var att gå på bal och att ta studenten, komma ut i det riktiga tuffa livet med andra ord. levde på sommarjobbspengarna på sommaren och bollnäs var fortfarande vad helger/kvällar bestod av.
vad var det som drog oss just dit ? jadu. det var en massa folk ute, statoil var fullt av bilar och där mitt bland alla hängde vi, hade då massa nya vänner som vi umgicks med i stort sett hela tiden. var man inte där hade man dem i andra änden av mobilen eller häckandes hemma i soffan. man såg lixom fram emot helgerna på ett helt annat sätt än vad man gör idag, då var det frihet man kände idag är det en uppskattning för den ledighet som väntas.
i dec. -06 träffade jag anton och han var den mest underbara killen jag mött :) jag mådde så bra och längtade ännu mer efter helgerna då man fick umgås med honom. då man kom hem från praktiken på fredag em. så vilade man, hoppade in i duschen och sen bar det av mot bollnäs, röste för att träffa kärleken ;) haha. då var man 19 år, hade ingen aning om vad som väntade i livet. bodde i stort sett hos honom i flera veckor. fick jobb på max, där jag jobbade från påsk nå tag och drygt ett halvår framåt innan jag fick för mej att ta lastbilskort :) jaja, resten kan ni säkert. jag fick kortet, började jobba och nu är man fast i bollnäs med ett fast jobb, en underbar dotter och en superfin pojkvän :) <3
ju mer jag tänker tillbaka, ju mer ler jag och appråpå ngt helt annat så vill jag gå ner i vikt. då jag träffade anton vägde min 175cm långa kropp endast 62kg och man var ju som en sticka. idag, fyra och ett halvt år senare väger man efter en graviditet 93 kg. det är just det, det som får mej att tappa suget efter att kämpa mej neråt. men jag ska, för lusten finns där så jag hoppas att jag om ett år iaf gått ner till 85 som jag startade graviditenen på.

usch, vilket långt inlägg. men jag har fått skriva av mej lite iaf. nu ska jag lägga mej på soffan och vila :)


era kommentarer


Helen BF 30 juli. skrev:

du kommer att lyckas med viktnedgången, de är jag säker på. Efter graviditeten kommer jag vilja kämpa bort mina graviditeteskilon + de ca 15 kg jag velat bli av med sedan innan, de s.k sambokilona jag lade på mig när jag träffade jk. Vi får kämpa tillsammans och peppa varandra. :)

2010-06-02 | 19:37:44
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
MalinKalin skrev:

Du kommer säkert gå ner i vikt sakta men säkert :) Nu ska jag kolla datumet till elmia :P

2010-06-02 | 20:24:44
bloggadress/url: http://malinkalin.blogg.se/
micksan skrev:

Du kommer fixa det och jag tror till och med före 1 år har gått ;) Jag vägde 92 i måndags och ska ner till 75 som jag vägde före grav. Vägde 67 då jag träffade Nicklas för 2 år sedan och dit hade jag också tänkt ta mig. :) Hade iaf tänkt väga 75 innan året är slut :)

2010-06-02 | 21:43:33
bloggadress/url: http://micksan.org/lillalyckan
Tova skrev:

Åhh vad jag känner igen mig mycket i det inlägget! Visst blir man nostalgisk ibland när man tänker bakåt...

Brukar också ibland blicka tillbaka på 2006 och min galna, glada period i livet, det var då allt började liksom.

Och nu både är och ser man annorlunda ut - och livet är rätt fantastiskt på ett ANNAT sätt ;)

2010-06-03 | 21:29:48
bloggadress/url: http://trasslet.se

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0