gjorde stan

det är inte så ofta jag gör stan, men idag gjorde jag det men hann bara gå i tre affärer innan jag träffade på syster, tindra och stefan så vi gick på max och tog en lunch där.
jaha, vad fick jag då ut av att gå ner och hem från stan ? äh, jag får väl se hur jag sköter mej om en månad då det blir mätning och vägning mm igen :)
kollade kontot, och imorrn trillar det in pengar. yippi, eller inte. får så man precis klalar räkningarna den här månaden med. tror det är tredje månaden utan pengar "över". så ni som fyller år osv, ni förstår varför vi inte kommer med presenter. fast i och för sej, i våra räkningar ingår bla. bensin, telefonpengar och matpengar till både häst och oss. + att hela mikaelas barnbidrag går till henne, dem sparar vi till vagn, kläder osv. så jag ska inte klaga, för jag är rätt duktig med mina pengar ändå. men ett jobb till hade ju inte suttit fel alls, så man kunde få unna sej lite nu då man levt på EN lön i snart två år ..

är så glad över pållen min, som har gått varje dag ibland två ggr i snart tre veckor :) han är så fin, men igår. vet ni vad han gjorde ? den rackarn !
jag hade ridit, vart ut och råkutat med honom så han var helt dyngsur i svett. men ändå skitpigg på hemvägen så jag svängde in till padocken och plågade honom ngt varv där. han blev lugn och mjuk, så jag lovade en kille som bor hos karin att rida honom ett par varv. han skrittade omkring, tappar koncentrationen och peril får fnatt. sätter av i galopp, och killen flyger av. rätt in i skogen och fastnar i ett fårstängsel. jaha, nu kan jag nog inte räkna de som ramlat av min häst på bägge händerna snart. han är en liten bråkstake..

pappa anton är påväg hem och jag ska hoppa in i duschen. nu har jag hållt på med ngt eller haft besök varje kväll ett tag så ikväll blire lugnt, tsm med bara barnet och älskling :)

era kommentarer


Marie skrev:

jo jag trivs bra där, har så gulliga arbetskamrater å de tycker jag gör jobbet roligare :) bengt ivarsson är min farbror och björn berg och hans-ove har varit kompisar sen dom va små :) kul att man har interssen att ängna sig åt så man får dagarna att gå :) kram

2010-06-23 | 16:31:48
bloggadress/url: http://marieivarsson.blogg.se/
MalinKalin skrev:

Tack så mycket :) Jag vet inte men jag har ingenstans att vara och så, så det går nog ändå inte :P Vilken buspålle du har hehe ;)

2010-06-23 | 18:00:50
bloggadress/url: http://malinkalin.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0