freeedag

här sitter/ligger vi alla tre i sängen fortfarande, jag ska slänga i mej frukost sen åka på apoteket och köpa lite salvor till vår lilltjej som är torr i huden och får värmeutslag (?) de sitter under hakan och här snackar vi om en som inte bara har en dubbelhaka ;D så det blir ju rätt svettigt där under, kan ju vara det iaf :)

i torsdags hoppade jag peril, sen har jag skrittat ut honom två dagar så idag hade jag tänkt mej lite galoppträning. vi har en galoppbacke som jag tänkte ta några varv i ;) jobbigt, jobbigt ! men det blir ikväll det ..

mikaela har för övrigt sovit till mellan halv fem och sex på morgnarna, fem nätter i rad iaf. somnar ngn gång mellan åtta och elva och det spelar ingen roll om det blir åtta så sover hon till halv fem - sex iaf :)

så nu tänkte jag börja kämpa lite med henne, det är faktiskt normalt för den här åldern att de sover hela nätter. så jag ska försöka kämpa, så hon inte få för sej att börja vakna mitt i natten igen ;) ifall hon skulle få för sej det ngn natt ska jag/anton vara uppe och underhålla henne till fem tiden innan hon får mat. (hon brukar inte säga emot så jag hoppas hon är lika snäll då :)) så kanske hon inte vänjer sej vid att få mat då hon vaknar bara efter ngn timme. å andra sidan är hon bara två månader, men så pass stor och utvecklad. annars är det ju sagt, iaf vad jag hört av en herrans massa att vid fem månader ska man inte behöva ge (om man inte medvetet vet att barnet sjunkit i vikt eller är sjuka och trötta) dem nattmål, då klarar de sej utan. nu då hon klarat sej utan "nattmål" vill jag att hon ska fortsätta med det också såklart :) bra till senare att hon inte är van nattmål. flaskan är väldigt svår för dem att släppa och de kan hålla på att vakna i flera år och ska ha mat, som en trygghet lixom. det är iaf vad jag hört och har en massa mammor som sagt åt mej att sluta med nattmål så tidigt som möjligt för att slippa detta så jag passar på nu och testar :p !

nä nog tjatat, nu ska jag kliva upp och göra frukost :) vad händer idag då ?


era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0