bm besök (v36+1)

vikt: +27kg från inskrivningen, +30kg totalt
blodtryck: 130/80
sf-mått: 38cm
hjärtljud: runt 155

såhär efter besöket känner jag mej både positiv, glad och lite nervös. började som vanligt med blodtryck och vågen, kissade även i koppen för att kika äggvitan. och jodå, vågen visade +4kg sen sist vilket var väntat med tanke på svullnaden.
men jag vart lite nervös då hon började prata om att hon skulle skicka en fråga till gävle angående min vikt, (hon trodde inte att det va fett som orsakade min viktuppgång utan att jag bar på alldeles för mkt fostervatten) vilket tydligen kunde vara riskabelt för barnet. för normalt skulle livmodern sjunkit eller iaf legat kvar på kring 34cm men nu hade den ist ökat så pass mkt (plus att jag ser ut som en falukorv med ditstoppade prinskorvar på, som hon sa ;) och det berodde på vattnet. så jag skulle få svar i veckan om jag skulle till gävle på en ul-koll, där de skulle kolla hur mkt vatten jag hade, hur det såg ut och om bebisen hade det bra. om h*n svalde vattnet som h*n skulle åså. jag vet faktiskt inte vad de gör ifall det nu skulle vara för mkt vatten ? blir det akutsnitt, eller vad menar de med "risk för barnet".

ja, men tillbaka till det normala så pratade vi om hur jag ville ha förlossningen och den vill jag ta som den kommer bara. inte planera ngt, utan känna efter. (om jag nu kan det, det visar sej)
sen fick jag göra ett ul och kika om bebis låg som den skulle (hon hade lite svårt att känna huvudet) och jodå det gjorde h*n. jag fick se huvudet, skymtade även näsan, ryggraden och lilla hjärtat <3
det var mysigt att få se bebisen igen, efter sådär 21 veckor :) och bm sa att jag troligtvis INTE bar på en liten bebis, utan en av större modell ;)


era kommentarer


Anton skrev:

En liten tjockis bäbis alltså :D <3

2010-03-17 | 09:51:27
bloggadress/url: http://antonmetal.blogg
PUSSY SUGAR skrev:

Åh jag hoppas allting är lugnt med pluttisen din i magen! karin sa till mig att jag troligen bär en bebis av en mindre modell, förstår dock inte hur min mage kan vara gigantisk då haha ;)



Tänkte bara säga att jag är vaken och ska äta + slänga på mig lite kläder. :)

2010-03-17 | 10:16:04
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
PUSSY SUGAR skrev:

jag har inte fått något sms :o och jag såg att jag endast har 10 öre kvar på fånen nu :OOO men du kan väl åka runt tolv och hämta mig på arbrå station? :)

2010-03-17 | 11:07:00
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Madelene skrev:

Det behöver inte ha något med fostervattnet att göra! :) En kompis till mig var med om samma sak, SF måttet minskade aldrig, men hon hade en jätte bebis där inne som mådde hur bra som helst! :D Håller tummarna för dig! :) Vilken BM har du?

2010-03-17 | 11:07:39
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Madelene skrev:

Nej fett är det ju knappast, låter ju som vätska! När skulle du få en tid då?

2010-03-17 | 11:23:17
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Malin Harrysson skrev:

Hoppas det går bra med magen. Tindra vill ha en liten kusin o leka med nu :)

Jobbigt med så mycket vätska...

2010-03-17 | 12:22:52
helen skrev:

Jobbigt att du har så mycket vätskeansamlingar, hoppas bebis vill komma ut snart så du slipper besvären :)

2010-03-17 | 16:24:34
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Anonym skrev:

Vad jobbigt med massa vätska.

Hur mycket vägde du på inskrivningen och när du vart gravid?

2010-03-17 | 17:52:30
jessica olsson skrev:

Ja gud ja du kan ju få när som helst.

Ja jag läste det precis.. Inge kul men hoppas det är som det ska! Hur många kilon har du gått upp sammanlagt då?

Ja men det är ju fina namn. Så himla svårt att bestämma sig ju. ett namn som de ska bära resten av livet.

Jag tycker om namnen Lilly och Noah. Jonas tycker om namnet John. Så vi får se.



Önskar er all lycka nu. Får se hur det hela slutar om de blir snitt eller vanlig. Hoppas du får uppleva en vanlig förlossning då det är en sådan himla underbar upplevelse.

Kram

2010-03-17 | 22:01:32
bloggadress/url: http://jessicaireneolsson.blogspot.com/
Elly skrev:

Usch, de låter ju nästan som om du skulle ha havandeskapsförgiftning :S Ökar snabbt i vikt, svullen och sådär. Får hoppas de INTE är så.

2010-03-17 | 22:50:30
bloggadress/url: http://gravidnu.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0