bm besök (v37+3)

vikt: + 3kg sen förra onsdagen (+30 sen inskrivning, +33 totalt)
blodtryck: 140/80
sf-mått: 40cm (+2cm sen förra veckan)
hjärtljud: 155
äggvita: +1

vikten, jajajajaja.. är lixom van vid det här laget att ha ökat en hel del mellan gångerna. men det är ju då jag väger mej som jag inser hur in i H****** mkt vatten jag samlar på mej och hur INTE BRA det är!
vad gäller blodtrycket så anses det högt då det ligger över 150/90 och då är undertrycket viktigast så det är ju inte farligt högt.
sfmåttet ökar därför att dels är lill*ns huvud fortfarande rörligt sedan pga allt vatten jag bär på och som bara ökar dag för dag.
äggvitan är heller inte farligt, än så länge. den ska ligga på +2,+3 för att vara riskabelt. men nu går jag bara och väntar på att huvudet ska börja värka och att jag ska börja se blixtrar för ögonen.

så på måndag vet vi inte hur det blir, om vi blir kvar på BB och jag blir igångsatt eller om vi får komma hem igen. lill*n badar ju i rätt mkt vatten och ifall det skulle finnas risk för att jag håller på att utveckla havandeskapsförgiftning (vilket de får avgöra där). så är det ingen fara att föda nu, det hade vart värre om jag var i v35 eller tidigare sa bm. nu är jag ändå i v38 så känner mej inte nervös över det iaf.
det enda som gör mej nervös är igångsättning, det ser jag inte alls fram emot !

men nu hoppas jag på att äggvitan inte har förändrats, att blodtrycket inte ökat och att magen inte blir större. (inte konstigt det ser ut som om det skulle ligga två eller fler där inne)

nu efter en lång tupplur ska jag klä på mej och åka ner på stan för att ta en fika med malin, sen gå och plocka ut lite pengar på banken. längtar efter en lugn och skön kväll nu :)
OCH inga skrämmande kommentarer, tack. jag har fått reda på hur det ligger till med havandeskapsförgiftning, varför kroppen utsätter mej och bebis för det och vad de kommer göra med mej ifall jag nu skulle bli kvar på bb på måndag!


era kommentarer


Amanda.. skrev:

men va roligt att du snart ska ha.. hehe när jag vänta isak så på sista bm mötet låg min äggvita på +3 så vi va tvungen att åka in till gävle hehe sen så kom Isak på kvällen=P Hoppas bebisen kommer snart=)

2010-03-26 | 15:19:51
micksan skrev:

Jag var hos BM i onsdags (v.37+0) och hade då ökat 5 kg på 2 veckor. Jag ligger också på 33 kg plus nu. Hade dock bra blodtryck (130/70), dock hade jag äggvita i urinen, tror hon skrev 2. Men hon verkade inte så orolig men skulle i alla fall skicka iväg urinen för odling. Kan ju mycket väl vara en svagt utvecklad havandeskapsförgiftning på gång här också, men känns inte så farligt med tanke på att det är slutet. Har då ingen huvudvärk eller så, men man får väl holla koll så man inte får det :)

2010-03-26 | 15:34:58
bloggadress/url: http://micksan.org/lillalyckan
Annika skrev:

nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för er :) har inte haft tid att komma över nå i veckan.

hoppas hoppas hoppas att den lille vill komma ut snart så man får träffa er och den nya i familjen. :) puuusss

2010-03-26 | 15:48:51
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/
jessika skrev:

sv till amanda;

jag hoppas faktiskt lite på att vi får vara kvar och att jag blir igångsatt för det känns som om att alla värden kommer att öka iaf och att jag måste in för eller senare. kanske har en liten bebis på måndagkväll jag med då :p

2010-03-26 | 16:09:19
bloggadress/url: http://blondinii.blogg.se/
PUSSY SUGAR skrev:

Jag håller tummarna för att allting ska gå bra och bebisen mår bra! Hoppas du slipper bli igångsatt och det kommer av sig själv istället. Men snart kommer eran bebbe iaf, jag känner mig helt över exalterad!! ^^

2010-03-26 | 18:31:21
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/
Madelene skrev:

Du kommer nog känne dig mycket bättre på måndag när du får en bekräftelse på att allt är okey, jag hållar tummarna för dig!!

2010-03-26 | 18:49:34
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
helen skrev:

Tror du kommer klara de galant även om du blir igångsatt på måndag. Du kommer få så mycket stöd och bedövningsalternativ väl på plats. Kram

2010-03-26 | 19:36:26
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Madelene skrev:

huuua! ja jag förstår hur du känner på ett vis, längtan man känner är ju helt galen!

2010-03-26 | 20:20:28
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0