småttingsängen


man tycker man gjort ordning mkt men det är ju en massa kvar, i barnrummet alltså :) mattor ska in, kablar ska sättas fast. men först ska jag ju planera lite hur jag vill ha det och vart saker och ting ska stå/sitta. bara tavlorna var lagom svåra att mäta upp hur de skulle sitta och vad som skulle vara i dom :D

på lördag ska förmodligen jag och mamma till valbo så blir lite shopping där, sen får man ta lite då och då efter att bebis kommit känner jag. orkar inte med så mkt nu, mer än pyssel och så.

det ljusgråa spjälskyddet jag vann på tradera kom med posten igår så idag bäddade jag klart sängen. har ni sånt där "gummi/plast/frotté" lakan under det vanliga lakanet som hindrar kiss/bajs att tränga genom till madrassen ? jag har det i både säng och vagn då jag fick tips utav en annan mamma.





tvättat klädseln till bilbarnstolen så nu står den här
och väntar på en bebis :) och på lördag ska jag höra
med mammsen om vi kan åka på biltema och kika
på en permanentpenna som har en nästan 2cm
tjock udd. så jag kan testa måla det solblekta på vår
vagn. jag hoppas det blir bra, så den ser svart ut igen :)


















era kommentarer


Madelene skrev:

Jag har det i vår spjäsäng! :) Men fick det så vet inte vart det är köpt, på ikea kanske? :p vart hittade du ditt? :)

2010-03-04 | 19:27:10
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
micksan skrev:

Jag har fyndat två plastad frotter på Tradera (nya) och har tänkt ha i spjälsäng och i vagn. Men funderar om jag behöver en till, hade nämligen tänkt låna den större till min sida i sängen utifall om vattnet går i sängen. Kan vara bra att ha att lägga på filt under babygymmet också om bebis ligger naken och vädrar sig kanske:)

2010-03-04 | 20:47:53
bloggadress/url: http://micksan.org/lillalyckan
Frida skrev:

Amningskupor! Det måste ni ha med er på BB, alla ni gravida som kikar i den här bloggen! Min mjölk rann till när jag var där, och det var tur att jag hade kupor med mig. Tog bara med två par, men hade lätt kunnat haft flera.

Sen en tips gällande plastad frotté. Mamma köpte en jättestor bit på Jysk, tror jag, som vi sedan klippte ut större bitar till sängen (bra att ha flera om de tex kräks igenom, vi har nyss haft magsjuka...) sedan många mindre att ha på skötbordet under rumpan! Perfekt! Om de kissar när de ligger på skötbordet, vilket de nästan alltid gör när de är små bebisar går det inte igenom och kisset stannar innanför kanterna. Har sett en del som lägger små handdukar istället, men det rinner ju bara rakt igenom. Det gör att man inte behöver tvätta den stora handduken som man kanske har underst som underlägg.

2010-03-04 | 22:40:47
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
Frida skrev:

De små bitarna är sedan lätt att kunna ta med i skötväskan när man ska iväg. Skönt att kunna ta upp och använda när man lånar någon annans skötbord.

2010-03-04 | 22:42:09
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/
★ PUSSY SUGAR ★ skrev:

haha jadå, nu kommer det massa uppdateringar igen :)

se till att uppdatera din lite oftare också, är ju in varje dag (hela tiden egentligen) för att kolla efter nytt :D

2010-03-06 | 20:50:38
bloggadress/url: http://jfallqvist.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0