mulen tisdag

vi lever och mår fint och om en halvtimme ska jag ta milaela i vagnen och gå ner mot bvc för en viktkoll på henne. hon hade förra veckan gått upp från 4750g (födselvikten den 16/4) till 5175g, men bara 75g (från 5100g-5175g) på en vecka så de tyckte jag skulle ge henne tillägg efter jag ammat henne första och sista målet.
vi har kört med lite tillägg, dock inte så ofta som första och sista målet men lite då det kännts som om min mjölk inte räckt till. men jag tror fortfarande på att jag tappade lite mjölk eller fick dålig mjölk efter att jag hade feber en vecka, för nu rinner det på bra och hon är oftast nöjd :)

i em./kväll ska jag ev. åka lastis med en jobbarkompis ! som jag längtat och jag hoppas jag slipper min abstinens (kan man säga så ? :s) ett tag framöver då :)

kollade precis på sjukhuset medan jag käkade frukost och det var en kvinna som skulle föda, gissa om man tänkte på sin egna förlossning och längtade tillbaka lite :) det var ju en så underbar känsla och jag hoppas jag får vara med om det igen <3

igår klippte jag gräset, krattade och rensade landet på framsidan. idag tänkte jag hinna klart, det vill säga; riva lite gräs kring staketet och övriga ställen där gräsklipparen inte kommer åt, rensa jordgubbslandet och landet på baksidan och fylla plantjord i bägge landen :) sen är det bara mamma/pappa/svärmor/svärfars jobb kvar; klippa häcken som blivit lite tilltuffsad efter vinterns snö :p

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0