myser och myser

vilket underbart väder, ja jag älskar ju regn :) mickis somnade brevid mej i soffan imorse vid tio så jag la över henne i vagnen, tog med henne ut på alltanen och la mej där en stund, lyssnade på regnet och somnade :) hon har precis börjar sträcka på sej så hon vaknar väl om en halvtimme eller så, hungrig som bara den :) 
jag sj sitter i soffan, mätt av två bullar, två muffins och en toskakaka :O jag som inte kännt igen mitt normala sötsug sen förlossningen, har inte vart sugen på varken mat eller sötsaker. men idag hade anton tagit upp en muffinpåse och eftersom jag var hungrig och han inte kommit hem än så satte jag i mej lite ;)
har för övrigt minskat yttligare i vikt, vägde 93kg nyss. en minskning på 23kg sen förlossningen, bara 8kg kvar till startvikt och 6kg kvar till inskrivningsvikt ! jag rasar (utan att anstränga mej det minsta) och mickis ökar, precis som det ska vara antar jag :)

hade tänkt rida pållen min idag, men hon sover ju fortfarande och ikväll ska han gå lektion med hella (som alltid på onsdagar) så jag får ta det en annan dag ist :)
skulle också fylla landen med jord och rensa jordgubbslandet idag men det regnar ju och jag vill inte sitta i blöta gräset, väntar på solen ist.
OCH jag tänkte även åka till skroten och kika ifall det står en gammal golf där som har sin högra backspegel kvar, men det får också blir en annan dag för då hon vaknat, anton kommit hem och alla vi har käkat så ska jag/vi åka och handla lite så det hinns inte med.

nu ska jag lägga mej ner en stund innan hon vaknar riktigt, jag saknar henne då hon sover :) säger till anton om nätterna (han hjälper mej med ammningen, dvs hämta henne, rapa henne, byta blöja och lägga henne nu då jag har sån svår astma SOM inte blir bättre om nätterna precis) "bebis, nu har sockerbiten vaknat" och storsmilar ;D det är det bästa som finns att se henne vakna och få ta upp henne ! hon flinar och skrattar nästan varje gång, förutom då hon är så trött att hon nästan inte orkar hålla ögonen öppna :)
igår då vi alla tre låg i sängen efter att jag matat henne så vart anton så rörd att han vart alldeles tårögd "hon är ju så fin" ;) <3



era kommentarer


Angelica - gravid v.32 skrev:

Åh va söt hon är ! :)

2010-05-19 | 15:59:50
bloggadress/url: http://alltidgela.blogg.se/
Jessica 20 & mamma till Liam skrev:

Tack så mycket.. Joo jag har oxå varit dålig på att hänga med ett tag på andas bloggar.. Jodå, det gick bra lite jobbigt då han kom lite fel och han fick dras med klocka och sen for dem iväg med honom med en väldig fart.. Joo vi viste att de skulle bli en pojke :)



Yes en förlossningsberättelse kommer då jag hinner sätta mig ner och skriva en :D



Kram

2010-05-19 | 21:00:17
bloggadress/url: http://wahlqvist.blogg.se/
Annika skrev:

aaaaw söötnosen :)

men va kul att du "rasar" i vikt gumman, eller ja tur och tur men jag vet ju att du vill det så det är ju bra :)

2010-05-19 | 21:07:21
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0