sex veckor och "ja, jag är lite tvärt om"

idag blev mikaela sex veckor, fort det går hörre ni :) hon växer på så det knakar och jag sj tycker hon ser ut som en flera månader gammal bebis. skrattar som en tok åt ganska mkt, följer en med blicken om man går förbi henne och nacken tränar hon hur bra som helst. hon är vaken i stort sett hela dagarna, utan att säga ett ord i princip förutom gnälla till då hon börjar bli hungrig eller har gjort i blöjan och sover bra om nätterna.

idag har vi fått besök av mary en sväng på em. sen tog jag bussen ner på stan för att träffa jennipher, hennes savannah och lillasyster :) både savannah och mikaela sov hela tiden, skönt i och för sej :) vi tog en glass på krokanen sen gick vi på gärdet där det var fotbollstunering. jag gick dock efter en timme ungefär och anton kom efter halva vägen och mötte mej :)

nu är det ju såhär att jag längtar på tok för mkt till sandviken imorrnkväll, jag och annika ska dit och kika fina bilar och jag hoppas verkligen på att vädret blir lika fint som nu ikväll. men vädret på tvn lovade att det skulle regna till och från på dagen imorrn men spricka upp mot kvällen och hålla uppehåll. vågar man hoppas ? jag gör iaf det för vi är några som ska iväg härifrån.
frågan är hur jag ska hinna med dagen ? ska rida då jag vaknat till liv, hem och mata bebis sen väg och tvätta bilen och försöka åka hem och vila innan det bär av.

det är ju så att man har inte all tid i världen då man har en bebis men tur är väl att anton är så snäll att han har henne, jag menar det är ju inte alla pappor som vill/får. på så sätt ger vi varandra mkt egentid ! eftersom jag har två stora intressen (som är väääldigt roliga att hålla på med just under somrarna) och tar en hel del tid så är det, hur ska man säga, tur jag inte är orolig av mej (finns alldeles för många sånna mammor runt om). jag menar, anton är min bästa vän och den jag litar mest på av alla jag känner så varför skulle jag inte lita på honom då det gäller att ta hand om vårt barn ? och jag hoppas verkligen inte att ngn där ute som läser sitter och tänker "gud vad hon är dålig mamma som är borta så mkt". jag är hemma den mesta tiden av dygnet, ibland hela dagar och varför ska man som mamma inte kunna få ha intressen kvar undrar jag isf ?jag ska tex börja jobba snart igen, därför att jag inte vill vara hemma längre. jag får abstinens och längtar tillbaka till mitt jobb som jag stormtrivs med. det är inte alla som gör det, men jag är en av få lyckligt lottade :) nogtjatat, nu blir det baconsås och mackisar som stora älsklingen lagat ;)

era kommentarer


Frida skrev:

Man är ju faktiskt två om att skaffa barn och ingen skulle ju ifrågasätta om det var pappan som var borta....så du ska absolut ägna dej åt dina hobbys utan skuldkänslor:) De gör i alla fall jag:)



Kram kram

2010-05-28 | 22:17:17
bloggadress/url: http://fridaforsblom.blogg.se/
Helen BF 30 juli. skrev:

håller med dej, tycker de är en självklarhet att man som pappa ska avlasta mamman. De kommer jag också ta för givet att jk ska göra, som frida skrev" man är faktiskt två om att skaffa barn" Jo tiden går så fort, spännande att se om vi går över eller får tidigare, tidigare trodde jag vi skulle få tidigare men nu tror jag att de kommer vara väldigt nära bf dagen, bara några dagar före eller efter tror jag på. Så underbara bilder på mickis i inlägget ovan, hon ser så nöjd och belåten ut när hon ligger där :) kraam

2010-05-29 | 08:32:05
bloggadress/url: http://helenm.blogg.se/
Annika skrev:

längtar fruktan svärt mycket nu :D

ska bli så otroligt kul !! :)

2010-05-29 | 09:42:11
bloggadress/url: http://annikastromberg.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0