tre veckor

i morse för tre veckor sen låg man och pressade för fullt, blev mamma OCH blev världens lyckligaste, tiden springer fortare än vad man tror men det är så underbart detta nya liv :) man kommer in sej i allt mer och mer för varje dag OCH jag är tacksam som har "en till" som hjälper och avlastar mellan allt vad amning, blöjbyten och allt vad bebis heter. pappa anton är underbar och har nog bytt mer blöjor, torkat fler spyor, rapat en gasig mage fler ggr, tröstat en grinig sötnos fler ggr än vad jag sj gjort :) 
jag ser verkligen upp till alla ensamma mammor/blivande mammor där ute, spec. jennipher och emelie såklart eftersom jag pratar mkt med dem.

denna vecka med en 40 gradig feber som hälsat på mej har jag var extra tacksam att jag haft anton, vissa ggr då hon vaknat och vilja haft mat (spec. nätter) har jag knappt tagit mej upp ur sängen. anton har fått hämtar henne i hennes säng, lagt henne i mina armar sen lagt tillbaka henne i hennes säng igen då hon vart klar. jag har vart så slut, har nästan blivit irriterad och arg då hon vart ledsen då jag inte orkat med att trösta men för hennes skull har man hållt sej lugn och försökt kopplat bort skriket.
vissa stunder har febern sjunkit ett par timmar. idag verkar den vara borta helt, ska ta tempen senare igen och se men man kan ju hoppas iaf.

sitter i edsbyn nu, mickis har precis fått mat och innan hon vaknade skulle jag göra klart för matningen med amningsnappen och handduk. hittar inte amningsnappen i skötväskan !! lånar pappas svarta snygga cykel och trampar till apoteket här nedanför området och köper en ny och det var ju tur att dom hade inne för hon tar inte tutten utan den, då slickar hon bara :)
hon somnade för en kvart sen så jag ska snart gå och vila en stund jag med, om hon nu fortsätter sova det vill säga :) hon brukar kunna sova en halvtimme sen vakna igen och vilja vara vaken ett par timmar till ;p

ikväll ska jag kanske träffa lina s, åka en sväng och snacka lite. kanske köpa ngt gott att smaska på och ngt gott att dricka :)

era kommentarer


Emelie - Nybliven mamma till Wilma <3 skrev:

gulligt skrivet :)

2010-05-13 | 09:52:39
bloggadress/url: http://emeliieanderssson.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0