gravidlista

När är fick du reda på att du var gravid? slutet av juli -09  
Hur gammal var du? 21 år
Mådde du mycket illa? lite smått på mornarna från v9-10 fram till v12-13 nå tag
Spydde du mycket? endast två ggr och det var på mornarna
Hade du mycket halsbränna? de sista två månaderna hade jag himla mkt, käkade tabletter mot det och det hjälpte skitbra !
Var du känslig? nja, men känsligare än vanligt var man ju men värst var det från förlossningen och två veckor efter den. kunde gråta för minsta lilla, eller då man kikade på mikaela. men det har lagt sej  och jag märker inte av mina hormoner längre :)
Hade du mycket foglossning? började komma redan i november -09, sen vart jag sjukskriven i slutet av dec -09 för det sen gav det med sej i mitten av feb.
När kände du bebisens första sparkar? i v16-17
Var du ofta orolig? nej, jag var aldrig orolig, förutom att ngt skulle vara fel på henne då.
Sparkade bebisen mycket? i början så, var så mysigt att ligga i lastbilen och ha handen på magen då man skulle sova och känna hur hon levde om dr inne :) sen blev det mest bök då det vart ont om plats.
När började du läcka bröstmjölk? fick råmjölk rätt tidigt, i v11-12 kanske
Fick du bristningar? över hela magen, ser ut som en tiger :)
Blödde du ngn gång? nej, bara då slemproppen gick
Hur många Ultraljud gjorde du? tre st. då jag gjorde det första j´konstaterade de att jag var i v16. det andra två gjordes i slutet för att mäta fostervatten och hennes vikt/längd
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? jag skrev inget förlossningsbrev, utan jag ville att det skull "gå som det går".
men fick jag bestämma så; skulle vattnet gå hemma, efter en timme skulle värkarna sätta igång och jag skulle kunna stanna hemma så länge som möjligt. komma in till bb, krystvärkar skulle komma efter ca en timme och hon skulle vara ute efter en halvtimmes kämpande. ja, typ så skulle vara skönt :)
Vilket BB födde du på? gävle bb
Hur började din förlossning? den började onsdagkväll (20 tiden) den 14/4, av att slemproppen gick. värkarna började tordagmorgon (03.30 tiden) den 15/4. vattnet gick torsdagkväll kring elva tiden och hon kom fredagmorgon den 16/4 kl 06.23
Hur många timmar tog din förlossning? bm som förlöste mej räknade från kl 11 torsdagen den 15/4, så ca 19 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? vaginalt, med sugklocka
Hur mycket var du öppen när du kom in? 3cm
Vilken smärtlindring tog du? EDA, dusch och antons klappande i min svank under värkarna :)
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ca en timme
Var du rädd för något? att bebisen inte skulle komma ut, att jag skulle spricka, ja det snurrade en massa tankar men det var före sj förlossningen.
Skrek du? skrek nog "men kom ut ngn gång" eller ngt sånt :)
Fick du sys? efter skavsår av sugklockan, ja
Vem var med på förlossningen? anton, och han var ett sånt bra stöd <3
Vilken vecka födde du i? v41, v40+4, bf+4
Bebis vikt och längd? 4750g och 56cm
Blev det en pojke eller flicka? flicka
Vad fick hon heta? mikaela maria forsman
Var allting värt det? sjklart, det bästa som hänt mej !
Ammar du? jepps
Vad tyckte du om förlossningen? det var en underbar känsla, absolut inget jag hade behövt oroa mej för !
När kommer nästa barn? har inga planer på en till :) men jag vill absolut ha en eller två till :)

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0