lastträning #3

idag innan jag och karin red ut en sväng i skogen så lasttränade vi. ska sammanfatta lite om hur han beter sej; jag har kedjan under hakan på honom, han tycker det är väldigt obehagligt och det får honom att fokusera på det och inte på allt runt om som han i vanliga fall gör eftersom han är en väldigt "med" pålle. jag håller kedjan sträckt (hårt) och smackar, då han går ett/ngt steg släpper jag efter (belöning). detta har jag testat igår och idag, vilket har funkat bäst hitills. idag gick han in på dryga 10 min. förut (eller sen förra torsdagen då detta med "lastningsproblemet" började) då jag kört med "vänta ut" metoden har det tagit allt mellan tio-40 min. meeen, då jag hämtade honom gick han in i stort sett direkt och har gjort det varje gång vi åkt ngn stans, tills han kom ut till granbo i januari nu -10. han trivs väl såbra där ;)
nu är iaf lastträningen igång !

nu är jag påväg till lina på födelsedagsfest, hon fyller år idag :) sitter helt klar och väntar på skjutsen, som borde vara här alldeles strax. hoppas på en mysig kväll och att det blir en del folk, vilket det verkade som igår iaf :)

era kommentarer



kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0