valtider

snart val, jag vet vad jag ska rösta på vilket det verkar som om många andra inte har en aning om. tänk på vad som är viktigast samt värst för dej, så kan man rösta utefter det. jag menar, inget parti är perfekt. finns en massa frågor som saknas samt redan finns som inte borde finnas. så nöjd blir nog ingen, förutom de som ska vara som många andra svenskar och rösta på socialdemokraterna. de är ju det värsta partiet ever enligt mej, alltså det är faktiskt skillnad på att vara snäll och "snäll". falskare människor får iaf jag leta efter, med tanke på deras frågor. då de väl har makten gör de inte ett skit.
tre av alla frågor som jag tycker är viktiga:
bestraffning, först och främst fängelsen. ingen mördare, våldtäcksman, pedofil osv osv är värda hur det ser ut idag ! de har sängar, datorer, tv/tvspel, blir serverad mat, dusch osv osv. bla, bla, bla ! om din dotter kommer hem, sönderslagen och våldtagen. skulle du då vilja att han/dom som gjort det skulle få sova i en minst lika bekväm säng som du ? äta minst lika bra mat som du fick i skolan ? tom bli serverad detta i 20 år framöver ? NEJ !
äldres/dödssjukas rättigheter, jag tycker det borde finnas fler hospital. eller såna där "sjukhem" för äldre/dödssjuka människor som vill sluta sitt liv väl och inte på ett simpelt sjukhus eller älderboende där de blir påhälsade en gång/vecka av ngn de kanske inte ens känner .. staten borde alltså bekosta mer, så vi människor kan få ett värdigt slut på livet, vilket jag tror de flesta önskar. för så som många gammla människor har det idag önskar jag ingen ! de borde se till att pengarna de "delar ut" blir mer rättvist använda.
invandringen: alltså, det finns så många hobbyrassar runt om i världen som tror de är ngt, de flesta borde skämmas då de lever på soc och dagarna i ända super skallen av sej och slår sönder helt oskyldiga människor. bara för att de sj tror de är så rätt. ja, så då var det sagt. sen finns det sånna som jag, som tycker att det är för mkt invandring. anser att det varken finns jobb, pengar eller plats för så mkt som det är idag. men långsiktig invandring är säkert bra. jag menar, det skapar säkert en massa jobb. men att ta in rätt folk vore ju ngt att tänka på.. om jag skulle vara tvungen att fly pga att jag blir jagad av beväpnade och elaka människor skulle jag också vilja ha ngn stans att ta vägen, så jag menar inte att invandrning borde stoppas eller ngt sånt. bara det att ofta kommer folk hit som redan har pengar/utbildning osv. och visst det är säkert bra på ngt vis, men jag skulle hellre vilja att vi tog emot de som verkligen behöver oss. de som verkligen flyr från ngt, de vi kan hjälpa.

aja, nogtjatat om vad jag tycker. men jag vet iaf vad jag ska rösta på, men bäst vore det ju om jag satt som stadsmenister xD

era kommentarer


Förvirrad skrev:

Vad har moderaterna gjort under dessa 4 år för att förbättra det sossarna gjort så dåligt då?

Moderaterna har suttit i 4 år, och det enda dom har gjort är att göra saker ÄNNU sämre! Och då tänker jag på på A-kassan och dom sjuka.

Vilket parti ska styra Sverige?

Vilket parti ska fixa det du tänker på?

SD?



Vill inte verka otrevlig eller så...

2010-09-09 | 17:13:00
Backwoodslady skrev:

alla får vi rösta på det vi vill;) jag vet redan vad jag ska rösta på iaf;) och jag håller med dig i det mesta jessika;)

2010-09-10 | 12:55:17
bloggadress/url: http://backwoodslady.blogspot.com

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0