plumstur igen :)

var ut på en plumstur med peril idag igen :) han är så himla lugn och fin nu, konstigt det där. ju mer eller ofta jag rider, ju piggare och mer stressad blir han. nu då jag rider varannan dag är han hur lugn och fin som helst, länger stegen och blir bara svettig då han jobbar. huuuur skönt är inte det ! hatar att rida honom då han är på sitt vis, älskar att rida honom då han har sina bra och vanliga dagar :) min lilla buuuus !

och hörni, det har jag inte berättat men i tisdags då jag red och var påväg hem från hårga så fick han för sej då jag böjde honom att han skulle protestera genom att slänga sej i diket, och där stod han. kom inte en meter och jag hade snö till ovanför knäna. tänkte att jag hoppar väl av så han slipper kämpa sej upp med 92kg på ryggen. jahaja, då jag hoppade av vart det liksom lite nära marken så jag hamnade på knä, då hoppade han upp och tyglarna gled ur näven. då tackade han för sej och stack hem ;) haha, där stod jag utan häst så det var bara att börja knata hemåt. han stod snällt och väntade utanför stallet då jag kom hem typ 15 min efter honom, HAHAHAAH ;b


era kommentarer


Madelene skrev:

Härligt! :D

Jag funderar ju på att plugga men då skiter det sig säkert med lånelöfte, så vettetusan hur det kommer att gå för oss :p

2011-01-08 | 08:43:22
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Madelene skrev:

vi hittar inget vi vill ha :p är sugna på att bygga ett eget :)

2011-01-08 | 08:56:16
bloggadress/url: http://maddeluttten.blogg.se/
Sandra skrev:

Ååhh så fin han är din Peril! Till våren blire häst här hemma i Ecklingsbo också ;)

2011-01-15 | 17:36:50
bloggadress/url: http://favolas.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0